שאל את הרב

מיחם של שבת

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 18/03/04 00:54 כה באדר התשסד

שאלה

יש לי שאלה דחופה שאבקש לקבל תשובה עוד לפני השבת, אם אפשר...

יש לי מיחם שמסתבר שהוא נכנס לפעולת הרתחה גם לאחר שהוא מועבר לכפתור "השאר חם".

הבאתי אותו לבדיקה ואמרו לי שיש שם רק גוף חימום אחד, ולכן הוא יעבוד בין אם הוא על הרתחה ובין אם הוא על "השאר חם". ההבדל היחיד הוא מתח שונה או משהו כזה שאני לא מבין בו.

חשבתי שמיחם כזה אסור בשבת, אבל מישהו אמר לי שכל עוד הדבר נעשה באופן אוטומטי, ללא התערבותי - המיחם אינו אסור לשימוש.

מה דעת הרב בעניין?

בתודה מראש,

דוד.

תשובה

ב"ה



ברכה ושלום.

אם הבנתי נכון, הרי שלא נכנסים מים קרים למיחם כלל בשום צורה .רק שהוא מגיע לטמפ' של הרתחה מלפני שבת ומרתיח כל הזמן ללא הפסקה .כי אין לו טרמוסטט .
ואם כך הדבר הרי שמותר לך להשתמש במיחם כזה בשבת.

(לא הייתי ממליץ לך להשתמש בכזה מיחם מטעמים פרקטיים של רעש ההרתחה המתמיד (המטריד) וכן שהמים מתאדים ומתכלים מהר )

כדאי לך לעיין בספר שמירת שבת כהילכתה פרק א' סעיף מ' ואילך.




בברכה,



עוזיאל


.



כתבות נוספות