שאל את הרב

מה עושים?

חדשות כיפה הרב חיים רטיג 20/06/07 17:02 ד בתמוז התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב,השאלה אולי תשמע סתמית אבל מבחינתי היא מאוד חשובה. אני לומד(משתדל)בשעור א' בישיבת הסדר בארצנו היפה.קשה לי בלימוד. ואני לא רואה הצלחה או שינוי כלשהו במהלך השנה.אני מתלבט אם להמשיך במסלול של ההסדר או להתגייס.מצד שני אני מבין את החשיבות של להשאר.בכלל,בחיים אני ממש מבולבל.אני לא כ"כ יודע מה אני רוצה לעשות עם עצמי ואני יודע שזה נשמע עצוב אבל אני בטוח שיש עוד רבים כמוני.אשמח לקבל עיצה שתסדר לי קצת את הראש. אז מה עושים ? כבוד הרב.

תשובה

שלום רב,
עצה יסודית לא אוכל לתת כאן. שאלתך פותחת את היחס לישיבות בכלל. הנתונים החסרים הם: גודל הישיבה יחס הרבנים, איכות התלמידים, רמת הלמידה, ועוד.
אני יודע ומאמין שאין כמעט תלמידים שלא יכולים להשתלב בלימוד התורה. זאת אני אומר ממרום הנסיון שלי בעולם הישיבות כתלמיד, כאברך, כר"מ וכראש ישיבה.
אולם, כדי להקלט היטב יש ליצור את התנאים האידיאלים לכך.
עד כאן ההנחה היא כי יש סיבה אמיתית לחוסר הנחת שלך מהלימוד בישיבה.
יש גם תחושות לא נכונות שניגרמות בעקבות רוויה מסוימת מהלימוד, מה שנקרא בלשון הישיבות "משבר" הדרך לבדוק זאת , היא בדרך כלל להיזכר האם היו לך רגעי נחת בתקופות אחרות של הלימוד.
הבעיה של הבלבול שאתה מציין היא חלק מתהליך ההתבגרות, אולם , גם בגלל חוסר הדרכה חינוכית. עצתי לך , למצוא רב שיבין על ליבך כדי למצוא דרכך במבוך של החיים.
כדי להתחבר ללימוד יש להופכו ליסודי ברור ואמיתי, כך ניתן להתחבר לעולמה של תורה.

בברכה
חיים רטיג
ישיבת ההסדר "בינות" רעננה

כתבות נוספות