שאל את הרב

מה לחשב על החילוניים בעת עשיית מעשיהם הרעים?

חדשות כיפה הרב אלעזר אהרנסון 31/05/05 17:17 כב באייר התשסה

שאלה

שלום לך כבוד הרב:

ברצוני לשאל שתי שאלות:

!) אני הולך ברחוב ולצערי פוגש אשה שאינה צנועה, עכשיו זה מפריע לי כי זה חודר לנפשי ו"מקרר" את יראת השמיים שבי אז השאלה היא איך אני יכול להנצל מהיצר הרע שבאותה רגע לא עשה לי כלום אבל אחר כך בא אלי ומבלבל לי את המוח ו מקרר לי את האהבת ה' ואת יראתו. אני צריך לחשוב שהיא טמבלית?מה?שה' ישפוט אותה?כי אני לפעמיים מגיע לכזה מצב שאני מקלל אותה בתוכי כי צר לי כי היא טמאה את עיני ואת נפשי. בבקשה

אמור לי את העצה הכי טובה!! בשביל בעיות אלו.

זה אחד .

2)היא די דומה, מה אני צריך לחשוב על חילוני שכשאני חוזר מבית הכנסת רואה אותו שמח במכוניתו ומחלל שבת בשמחה כאילו לא עושה שום דבר רע.מה עלי לחשוב עליו??מה אילך לגהינם?הרי מה שהוא עושה זה נגד התורה ונגד ה' בכלל!!! אזי עלי לשנאו אותו??גם עם הוא יהודי??

תודה רבה לך כבוד הרב,

איתן

תשובה

שתי השאלות שלך דומות, אבל מכילות בתוכן שתי שאלות שונות:
א. כיצד להתייחס לחילוני שעובר עבירות.
ב. כיצד להתמודד עם מראות לא צנועים ברחוב.

א. באופן כללי היחס לחילוניים צריך להיות מלא אהבה ורחוק מאד משנאה, חלילה. עלינו לשנוא את המעשה הרע, אך לא את האדם החילוני, שכמעט בכל המקרים לא זכה להחשף אל תורה ואמונה בעצמה אמיתית שתוכל לדבר אל ליבו, ולא חונך למשמעותם של התורה והמצוות.
איננו יודעים מתן שכרן של מצוות. גם אדם חילוני מקיים מצוות רבות, בדרך כלל מצוות רבות שבין אדם לחבירו, וכן גם מצוות לאומיות כמו שירות בצבא והגנה על עם ישראל וכדומה. על פי רוב הוא מקיים גם כמה מצוות שבין אדם למקום. אותן מצוות שאין הוא מקיים, הרי זה מחמת שלא חונך לכך וקשה מאד לאדם לשנות את כל אורח חייו בגיל שהוא לאחר הילדות. איננו יודעים מה חלקו של כל אדם לעולם הבא, ומפורסמים הסיפורים על האדמורים החסידים שגילו ששכנם לעולם הבא הוא יהודי פשוט שאינו מקיים כמעט מצוות, ובכל זאת המעט שהוא עושה חשוב לפני הקב"ה הרבה מאד.

ב. התשובה שלנו לפריצות והטומאה ברחוב, חייבת להיות הוספת קדושה. אין כאן מה לכעוס או לשנוא, אלא לחזק ולהעצים את יראת ה', אהבת ה' וכו'.

כל טוב

כתבות נוספות