שאל את הרב

מה התפקיד שלי בגאולה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/09/02 00:36 ה בתשרי התשסג

שאלה

אפשר לומר שעתידו של עם ישראל די ברור..המשיח..וכו'. כולם מדברים על חבלי משיח הכל נשמע די צפוי. איפה זכות הבחירה שלי והיכולת שלי לגרום לכך שהגאולה כן תהיה ברחמים? ושלא צפויים לנו זמנים קשים ? ובכלל הגורל שלי לא ממש בידי איך אוכל לדעת מתי לפעול לפי הרגשותיי ומתי לסמוך על הקב"ה שיכוון אותי ?

תשובה

שלום לך,
חז"ל דרשו על הפסוק "בעתה אחישנה" שמדבר על הגאולה: "זכו – אחשינה, לא זכו – בעיתה".
כלומר, הגאולה יכולה לבוא בשתי צורות: האחת איטית- בזמן ידוע מראש, "בעיתה", ואחת מהירה – "אחישנה".
וכמו לגבי הזמן, כך גם לגבי האופן בו תבוא הגאולה: היא יכולה לבוא בקשיים ותוך כדי ייסורים, והיא יכולה לבוא בנעימות ובקלות.
במה כל זה תלוי?
זה תלוי בנו.
ככל שנהיה ראויים יותר ונכין את עצמנו ואת העולם לביאת הגאולה, כך היא תוכל להקדים לבוא, אפילו בימינו בקרוב ממש בעז"ה, והיא גם תבוא בנעימות וללא ייסורים.
הקב"ה מצידו היה רוצה להביא את הגאולה כמה שיותר מהר, ושהטוב יבוא בקלות ובנעימות לכל העולם. אך העיכוב הוא מצד העולם שעוד לא מוכשר לכך.
נאמר במדרש "לעתיד לבוא בת קול מפוצצת בראשי ההרים, כל מי שפעל עם אל שיבוא וייטול שכרו". התפקיד שלנו זה 'לפעול עם אל', לעשות ככל שביכולתנו, כל אחד ואחת לפי כשרונו ויכולתו כדי להביא את הגאולה.
איך?
על ידי שנפעל בכל המישורים: להרבות בלימוד תורה וקיום מצוות, לימוד אמונה ונושא הגאולה בכלל, התיישבות בארץ ישראל, עשיית חסד והרביית אהבה בין איש לרעהו וכן הלאה.
איננו יודעים מתי בדיוק תבוא הגאולה ואיך בדיוק היא תבוא, אך תפקידנו איננו לעסוק בחשבונות של 'איך ו'מתי', אלא לחשוב מה אנחנו יכולים לעשות כדי להביא אותה כמה שיותר מהר. זכינו להיוולד בדור שהחל לראות בהתקיימות נבואות הנביאים והתגשמות חלומות עם ישראל במשך אלפיים שנה על שיבה לארץ וקיבוץ גלויות, זכינו להקמת מדינת ישראל ולראות בניסים מדהימים של נצחונות על אויבים חזקים מאיתנו בנשק ובמספר. אין ספק שהגאולה קרובה כעת מאשר אי פעם. צריך רק להתחזק ולהתגבר ולהמשיך הלאה בגבורה.
נעשה אנחנו את המוטל עלינו, ונקווה לראות בעז"ה בגאולה השלמה בקרוב ממש.

חזק ואמץ
בציפייה לישועה
יוני, חברים מקשיבים

כתבות נוספות