שאל את הרב

מה דעת הרב קוק על חברה מעורבת?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 19/09/02 22:55 יג בתשרי התשסג

שאלה

לרב שלום!

בשאלה שנשאלה באתר לרב שמואל אלי'הו, בקשר להדרכה בתנועה מעורבת, הרב ענה שהוא מצא קטע של הרב קוק נגד תנועות נפרדות.מאחר והרב שמואל אליהו כבר לא עונה לשאלות בשו"ת, רציתי לבקש שאולי יוכל כבוד הרב עוזיאל אליהו להשיג לי את הקטע?

תודה רבה רבה מראש, אבישג.

תשובה

ב"ה

אבישג שלום.

אני מצטט לך את דבריו של מרן הרב זצ"ל.
מופיע באוצרות הרא"יה חלק ד עמוד 99:"רוח ישראל לא יוכל לסבול שישבו יחד בבית ספר אחד בחורים ועלמות, בוגרים. חשים אנו את כל ההשחתה של רוח הטהרה והמוסר המוכרחת לבוא מסדר כזה"
"הננו מוחים בקול גדול נגד כל קהל ה', הקרובים והרחוקים, גם נגד כל המוסרים את בניהם לבתי ספר המסיון המרעילים את רוחם בעודם באיבם בבאר צרה נכריה; ונגד הגימנסיה כל זמן שלא תיטיב את דרכיה לתן כבוד לה' אלקי ישראל: לחלק את המינים במחלקות מיוחדות כמו שעושים גם המתוקנים שבאומות העולם רובם ככולם"
לפני כן כותב הרב שאינו יודע "איזה רקב הוא יותר גדול לבית ישראל?" המסיון או הגימנסיה שמלמדת בנים ובנות יחד.
וכיון שהרב השווה את המציאות של בנים ובנות ביחד ל"רקב" הוא מנבא שאם הם ימשיכו בחינוך מעורב – לא תהיה תקומה לחינוך זה כיון שכל מי שקלקל את הפנימיות של עם ישראל – אע"פ שהיה לו "בתים בנוים לתלפיות" סופם יהיה כמו של כל אלילי שומרון שהיו נאים וחטובים "ולא נותר בהם שריד באומה, מפני שרוחם בקרבם זר היה. ואם השגיאה התולדית שלנו תשנה עוד הפעם את מעשיה, נדע כבר מראש את אחריתה".



אין מה להוסיף על דברי הרב.



בברכה,

עוזיאל

כתבות נוספות