שאלה
אני מתנדב במד"א האם צריך להגיד תפילה כל תחילת משמרת? ואם יש לי משמרת ביום כיפור אז אני צריך לצום?
תשובה
שלום וברכה
כל זמן שניתן ואין לך פעילות הרי אתה חייב בתפילה. לגבי יוהכ"פ אתה צריך לצום. אם הצום מפריע לפעילות ההצלה מותר לך וצריך אתה לשתות לפי שעורים. לכן, טוב יהיה אם יהיו משמרות קצרות על מנת שתוכל לעבוד ולצום. ושוב אני מדגיש אם הצום מפריע לפעילות ההצלה הרי אתה צריך לשתות לשעורים כדי לשמור על ערנות
בברכה
מאיר נהוראי