שאל את הרב

למה המשפחה שלי לא מצליחה?

חדשות כיפה הרב אורי ליפשיץ 18/09/11 19:39 יט באלול התשעא

שאלה

שלום כבוד הרב.

תודה מראש על קריאת השאלה ועל ההקשבה.

אני יתומה מאם מזה 13 שנה במשך כל חיי ראיתי את אמי סובלת ונאבקת לגדל אותי ואת שני אחיי עד שהיא קרסה וחלתה בדיכאון שהצליח להשתלט עליה.

אני נשואה מזה 10 שנים בנינו בית שעדיין לא גמור חבר עוזר לנו ונתן לנו לגור בינתיים בביתו כי התחלנו ליפול חלק גדול מהאשמה היא שלי בעלי עובד רחוק מהבית ולא מעורב כל כך במה שהולך במשך היום יום אני כדי שלא ניפול לקחתי מהכספים שמיועדים לבניה בכדי לכסות חובות אני שונאת להסתיר אבל אין לי ברירה כי אני לא רוצה לריב אני לא מצליחה להרים את המשפחה אני לא מצליחה לסיים את הבית הכל קורס לנו שנתיים של עבודה קשה למה למה אני לא מצליחה?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב
קראתי את שאלתך, ולצערי לא אוכל לענות לך.
נסתרות הן דרכיו של הבורא, ומי יכול להתיימר ולהסביר למה מישהו מצליח ואחר לא.

אולי אפשר לחשוב על שני כיוונים שלא עונים על השאלה, אבל יש בהם פתח וקצה חוט להמשך.

ראשית, להתפלל. התפילה והאמונה שעוד יכול להיות טוב, אין הן תעודת ביטוח או התחייבות שיהיה טוב, ומאידך, יש בכוחן לשנות דברים מן הקצה אל הקצה. פעמים שעצם העובדה שהאדם מאמין שיכול להיות טוב, שיש מי ששומע אותו ושאולי הדברים יתהפכו לטוב, לפעמים זה עצמו יכול להניע דברים טובים וחיוביים.

שנית, במישור המעשי - אולי כדאי לחפש עצות וליווי של מי שמומחה בדברים מעין אלו. כוונתי למשל לארגון כמו 'פעמונים' שמסייע לכלכל את ההתנהלות הביתית והכספית, או מכיוון אחר לאנשים שמקצועם והתמחותם ביעוץ אודות תקשורת זוגית, מצב נפשי וכו'.

אני נזכר כעת במדרש חז"ל אודות המצב במשפחתו של יעקב אבינו אחרי מכירת יוסף. הכל שרויים בצרה ובאבל - יעקב, ראובן, יוסף. יהודה הוא היחיד שעושה מעשה (אמנם מעשה לא פשוט, אבל עושה מעשה שיש בו חיים - מתחתן), ומתוך כך יכול הקדוש ברוך הוא לברוא את אורו של משיח.

היי בטוב ובשמחה, התפללי ונסי להיוועץ במי שיכול לסייע, ובעזרת ה' השנה החדשה תביא בכנפיה טוב ושמחה

שנה טובה ומתוקה

אורי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות