שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב אייל קרים 19/01/03 12:25 טז בשבט התשסג

שאלה

אנני יודע מה לעשות. אני מוצא את עצמי מהרהר כל הזמנים בנשים, ללא קשר למקום בו אני נמצא ומה עיני רואות. אני משתגע, ניסיתי להמנע, אך הם חוזרות כל הזמן. ע"י זה אני מגיע לידי שז"ל, ול"ע גם לאתרים פונוגרפיים. זה הכי גרוע שאני לבד בבית, אך אנני מוצא את כוחות הנפש כדי להגיד לעצמי לא! הפעם היחידה שהצלחתי להתגבר לתקופה ארוכה היתה אחרי המסע שלי לפולין. אז עמדתי בזה כחודש, ומאז אני רק מדרדר. הצלחתי לפני כן להמנע מזה לכמה זמן והמצב התחיל להשתפר. אך מאז שנפלתי בפעם הראשונה אחרי המסע אני לא מצליח לעצור. אני מיואש לחלוטין. הלוואי ותצליח לעזור לי!

תשובה

שלום
כשחז"ל אמרו שלא יסתכל אדם על מראות אסורים ביום, שמא יהרהר בלילה, הם חדרו לעומק הבנת הקשר בין העין ללב. העין היא סרסור עבירה, היא המתווכת. העין משדכת בין המראה האסור ללב, ע"י שמעבירה אליו תמונות דרך המוח. לכן אם לא מביטים במה שאסור, לא מהרהרים. כמובן שלא די בכך להיות סר מרע וצריך להיות גם עושה טוב, אבל הראשית היא סור מרע. ו'רע' הוא טלוויזיה,אינטרנט,הסתכלות בנשים וכו'. כמובן שאדם כבר שקוע בהנ"ל, קשה לו שבעתיים להחלץ ממצב זה הממשיך לרודפו, גם בשעה שאינו מביט, מאחר ומוחו מהרהר באופן תמידי במראות אלו.
אבל אין דבר העומד בפני הרצון, ומנגד אין פתרון 'קסם' לבעיה זו, אלא 'התגברות', דהיינו חיזוק כוחות הרצון. חיזוק כוחות הרצון נעשה דרך 'מאבק' לכן יש לשמוח על כל ניסיון מהנ"ל, ולא להתיאש ולהיות מתוסכל. אדרבה, אין מעמידים אדם בניסיון אלא אם כן יכול לעמוד בו, כל אחד לפי כוחותיו. ואם נפלת עליך לטפוח לעצמך על הכתף על כך שניסית, ואם נפלת שוב, נסה שוב, וכן הלאה עד שתצליח, אבל העיקר וראש לכל דבר, לא להסתכל על כל מה שאסור,וסוף השכר לבוא.
אייל קרים

כתבות נוספות