שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב מיכאל ברום 09/07/04 00:27 כ בתמוז התשסד

שאלה

שלום לכבוד הרב וסליחה על הטרחה הרבה יש לי כמה שאלות אם הרב יוכל לענות עליהם

א.יש מן כרטיס קטנטן שאומרים שכתוב עליו את כל התורה כולה ואולי גם את כל התנ"ך,בכתב מיקרוסקופי.אני חושב ששמעתי בשם הרבי מליובביץ' שללכת עם ספר קדש זוהי שמירה ושאלתי היא:אם אכן כך האם האותיות הקטנטנות האלה [שלא רואים בעין רגילה]הם שמירה כיון שזה לא ממשי.והאם כמוכן חל עליהם גם דין קדושה כמו של ספרי קודש.

ב.יש לי משפחה קרובה שהתחילו להיות חסידים של הרב אליהו ליאון לוי מבני ברק.שמעתי משמו[אני לא יודע אם השמוע נכונה]שאסור לישון בימינו אח ואחות באותו חדר.

1.האם ההלכה הזו נכונה.או שזו מדת חסידות.וא"כ מה לעשות אם היא לא ישנה טוב לבד.[היא עכשיו בת מצוה]

2.שמעתי שהרב ליאון רב גדול ורציתי לדעת האם ללכת אליו[הוא לוקח 250 ש"ח לפגישה]האם הרב או רבנים אחרים מכירים אותו?עד כה כל מי ששאלתי לא הכירו.

ג.לימוד תורה משפיע שפע טוב על העולם ומיטיבו.יש לנו בישיבה רשימה של חולים ללמוד לרפואתם וגם לעילוי נישמת.שאלתי היא האם זה טוב להקדיש את הלימוד למען חולה או נפטר או לגאולת עם ישראל וכו' או לתת לתורה לפעול את פעלותה והקב"ה יעשה איתה מה שצריך כיון שלנו יש הבנה מצומצמת ולא מבינים את דרכיו של ה' למשל חולה שנגזר עליו למות אולי עדיף שהלימוד לא יוקדש לרפואתו אלא לימוד ללא הקדשה.או שתפקידנו לעשות את מה שה' חפץ עפ"י הבנתינו וזה יותר טוב.

נאמר שאנו לומדים לע"נ,כל מה שלמדנו הולך אליו וכנ"ל בתפילות לרפואה.אם אנו מתפללים ולומדים לע"נ ולרפואת כמה אנשים האם כל אחד יקבל פחות[שהדבר יחולק]ואם לא יחולק אז עדיף להכניס בלימוד כמה שיותר אנשים. והאם כך הכלל בכל דבר שבקדושה?

האם עדיף לתרום ספר לע"נ או שעדיף להשאיל כיון שבתרומה תורמים פעם אחת וזהו ובהשאלה כל פעם שמשתמשים בספר זוהי מצוה?

בתודה רבה .

תשובה

שלום רב:
א. בוודאי שיש בכרטיס זה דיני קדושה, ולכן יש להתנהג בהתאם לכך וממילא יש בזה גם את כח השמירה מתוך קדושת ספרי הקודש.
ב. ע"פ ההלכה אסור לאח ואחות מעל גיל חינוך לישון באותו חדר כאשר האח בגיל 6 ומעלה, ואחות מגיל 9 ומעלה, וע"פ מידת חסידות גם בגילאים צעירים יותר.
בברכת התורה: מיכאל ברום.

בברכת התורה: מיכאל ברום.

כתבות נוספות