שאל את הרב

לימוד תורה

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 06/05/13 10:38 כו באייר התשעג

שאלה

שלום הרב,

במשך תקופה של כחצי שנה למדתי במדרשה בירושלים ואין מילים בכלל לתאר את ההתעלות הרוחנית וההתקדמות שהלימוד הזה תרם לי, וברוך השם זכיתי להתחתן גם תוך כדי אותה תקופה ולכן נאלצתי לעזוב ועכשיו קשה לי מאוד ללא המשכיות של לימוד התורה והתהליך שהתחלתי, אציין שמצאתי שיעורי תורה דומים בעיר בה אנו גרים אבל זה לא אותו דבר, ונשאלת השאלה מה כדאי לעשות במסגרת המגבלות של זוג נשוי בכל הנוגע ללימוד תורה שלי.

תודה רבה,

איילת

תשובה

בס״ד

שלום וברכה

אשרייך שנתפסת על דברי תורה.

לימוד התורה של נשים חשוב בעיני כלימוד התורה של גברים. מה לעשות שהחיים לא מאפשרים לנו הרבה פעמים לשקוע בתורה במידה אותה אנו רוצים- הלימוד המרוכז בתקופת הרווקות הנו לימוד ללא מחויבות- לימוד שתמיד נתגעגע אליו.

העיקרון של קביעת עיתים הוא חשוב ביותר, לארגון מתן יש בתי מדרש לנשים הפזורים ברחבי הארץ (המרכזיים ברעננה ובירושלים) אליהם אפשר להצטרף במסגרות שונות לא רק לשיעורים אלא גם למסגרת של חברותא ולימוד עצמי.

לימוד התורה בתור נשואה הונ עמל ומאמץ רב, דווקא היכולת לקבוע עיתים וזמן בכל יום בוקר וערב ללמוד הנו משמעותי ביותר ואולי הוא לבו של הלימוד- בשכבך ובקומך, קביעת זמן ללמוד כל יום במשך היום והלילה. אמנם אין זה רב כמות, אך אכן רב איכות. זה הלב של שילוב התורה בחיים, אמנם אין זה מנותק אך כאן טמונה העוצמה הגדולה ביותר.

במידה ואת חשה שאת זקוקה לעוד זמן מרוכז- יש במגדל עוז מסגרת המאפשרת לימוד לנשים נשואות ומגורים במקום. תוכלי לפנות למדרשה לברר יוצר את הענין.

ושוב,אשרייך שאת חשה רגשות מעין אלו.

כל טוב

הרב אביע״ד סנדרס

כתבות נוספות