שאל את הרב

לימוד הזוהר בצבא

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 09/04/02 16:55 כז בניסן התשסב

שאלה

שלום לכבוד הרב!

אני הייתי במילואים ונגלה לעיני דבר מעניין והייתי רוצה לדעת את דעתו של הרב בעניין!

הגיעו לחטיבה בא שירתתי ספרים קטנים (כיס) של הזוהר על פרשת פנחס, הספרים הגיעו לידי הרב של החטיבה והוא בהתיעצות עם רב (שאגב אני לא יודע את שמו אלא רק שהוא מעביר שיעורים בזוהר) החליט שהוא מחלק את הספרים לכל מאן דבעי - כמובן גם לאלו שאינם שומרי תורה ומצוות ומקורבים ליהדות.

הייתי מעוניין לדעת האם זה מעשה נכון לחלק ספרים אלו בקרב הציבור הרחב, ובאמת מה דעת הרב על התחלת הדרך בקירוב יהודי לתו"מ, במה מתחילים?

בברכת "ומצפים לישועה", ובשורות טובות!

תשובה

ב"ה

ברכה ושלום,

אמרו חכמנו "תורה מונחת בקרן זוית וכל הרוצה ליטול – יבוא ויטול" (קידושין סו.) כלומר התורה שייכת לכל עם ישראל כפי שנאמר תורה ציווה לנו משה מורשה קהילת יעקב, ואם חילקו את ספר הזוהר או כל ספר אחר הרי שבוודאי יצמח מזה תועלת, ואפילו לאדם אחד! וכבר אמר שלמה המלך בחכמתו ["אל תמנע טוב מבעליו בהיות לאל ידך לעשות"] (משלי ג' כז').

יהודי הרוצה להתקרב לתורה צריך להתחיל בלימוד מהקל אל הכבד, ומנסיוני הדל כרב של מועצה אזורית משגב, התחלנו ללמוד פרקי אבות, פרק אחר פרק בדברים המושכים את הלב, ע"מ לקבל מושגים בסיסיים, ואח"כ כפי שהמשנה בפרקי אבות מדריכה אותנו ראשית ללמוד המקרא (תנ"ך) שיש בו הדרכות באמונה, ודרך ארץ קודם לקיום ההלכה ורק אח"כ משנה, תלמוד וכו'.

בברכה,
עוזיאל

כתבות נוספות