שאל את הרב

ליווי בנות אחרי הפעולה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/11/02 22:54 טו בכסלו התשסג

שאלה

שלום.

אני מדריכה בסניף חוץ.

אנחנו יחסית קבוצה גדולה של בנות מדריכות שהולכות יחד, אבל נמצא איתנו גם בן מדריך.

הרבה פעמים יוצא שחוזרים מישב"צים או מסתם פעיליות סניפיות מאוחר (ואין אפשרות להקדים אותם בגלל לימודים וכו'...) ולכן אנחנו תמיד עושים סיבוב שלם כדי ללוות את כל הבנות הביתה.

הבעיה היא שאני גרה די קרוב אליו ולכן אני תמיד האחרונה שהוא מלווה ואנחנו עוברים גם במקומות שהם קצת חשוכים ובגלל שהשעה מאוחרת אין הרבה אנשים שעוברים ברחוב... (אם בכלל), ברצוני לדעת אם אנחנו עוברים על איסור ייחוד?

ואם כן- מה אפשר לעשות בנידון? כי אני גרה במקום שלא כ"כ סימפטי ללכת בו לבד בלילה...

וגם- האם יש איסור ייחוד שקבוצה של 4-5 בנות הולכות יחד עם בן אחד?

חוצמזה, בערב שבת לאחר הארוחה יש פעילות לחג"ס, אמנם זה לא משהו שהוא חובה וממש חשוב (כמו ישב"ץ) והרבה פעמים אנחנו מפספסים את הפעילות עצמה כי ההליכה לוקחת הרבה זמן, אבל נשארים לדבר קצת עם כולם וזה מגבש מאוד! ולי אישית זה דבר שגם תרם בכדי "להכנס לאוירה של הסניף"... ועכשיו גם חניכות שלי מתחילות להיפגש בערבי שבת- כך שזה נחמד מאוד שאני גם שם...

השאלה שלי היא כזו: אולי בגלל שהפעילות הזו היא לא מ מ ש דבר שנצרך והיא סתם גוררת אחריה שוב את הבעייתיות שבליוויים- האם צריך לוותר על זה?

ועוד בעיה: כתוצאה מכל הליוויים הללו נוצר לי קשר עם אותו מדריך, קשר של ידידות, לא משהו רציני! ברור מאוד לשניינו איפה הגבולות!!

א"א כ"כ "לעצור" את הקשר הזה כי זה די טבעי שאם אנחנו הולכים יחד הרבה ומדברים אז יווצר איזשהו קשר מסויים...

למרות שברור לשניינו שה"קשר" הזה לא מוביל לשום מקום, זה רק בשביל הליווי!

מצד אחד אני מרגישה שזה לא כ"כ בסדר אבל מצד שני אין לי ברירה אחרת...

האם אני צריכה להשתדל לדבר איתו רק על דברים מסויימים (כמו דברי תורה, הדרכה וכו') כדי שהשיחה תהיה לפחות על דברים חשובים ולא סתם "צחוקים"?

תודה רבה!

תשובה

בס"ד

אני חושב שזה לא נכון ללוות בנות בשעות מאוחרות הביתה. זה לא בריא ולא נכון ואפילו אם במקרה שלכם לא יקרה שום דבר רע ח"ו - עלולים החניכים שלכם ללמוד מכם שאין בזה דבר רע ובמקרים אחרים הם יכשלו. על מי העוון?

הפתרון הוא לסיים את הפעילות בשעה מוקדמת ולא מאוחרת. ואע"פ שזה קשה לשנות שיגרה בסניף. צריכים להיות גיבורים. ובכלל זה לא גבורה להשאר ער עד שעות מאוחרות. הגבורה האמיתית היא לקום מוקדם בבוקר. ולשם כך צריך לישן בזמן.

אני חושב שכל המוסד הזה שנקרא "לווי" הוא לא בריא כפי שגם עולה מתוך מכתבך.
הוא גם עלול להביא למצבים לא בריאים כפי שאת יכולה לקרוא מהתשובה המצורפת בזה.
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=13962

חיזקו ואימצו.


כתבות נוספות