שאל את הרב

להתנתק מחברה מעורבת.

חדשות כיפה הרב שי פירון 21/03/02 15:36 ח בניסן התשסב

שאלה

בסיעתא דשמיא עם ישראל חי!

שלום כבוד הרב!

אני בת 15 ואני נמצאת בשבט שנחשב 'דוס', מקפידים על צניעות וכו' כל מוצ"ש וחופשים ניפגשים כל החברה בפיצה/סרט ומבלים. הבעיה היא שכולם חושבים שהבעיה ההלכתית של חברה מעורבת לא קשורה אלינו,כי אנחנו הרי צדיקים..

לפי דעתי הם טועים. השאלה היא אם אני צריכה להסתגר בבית ולא לצאת לשום פעילות חברתית(כי כולם עם בנים)? ותאמת זה קצת קשה לילדה בגילי..

תודה!

זה די דחוף! טלי.

תשובה

ב"ה


טלי,

שלומות.

שאלתך מצריכה התייחסות מקיפה שאין מקומה באתר זה. אולם, ביחס אלייך התשובה היא: לא! שהרי כתבת בשאלתך:"השאלה היא אם אני צריכה להסתגר בבית ולא לצאת לשום פעילות חברתית(כי כולם עם בנים)? ותאמת זה קצת קשה לילדה בגילי..". אילו היית מרגישה שזה טבעי לך, שזו מדרגתך, היית מגיעה למסקנות הללו בטבעיות מתוך זרימה ולא מתוך תחושה של צער או תסכול. עלייך לשאוף להתקדמות רוחנית תוך הקפדה על כך שהתקדמות זו תהיה מלווה בשמחה גדולה, בסיפוק רוחני ובתחושה שאת מחוברת לחיים. אם ההתקדמות הרוחנית באה ע"ח דיכוי כוח החיים או לחילופין מחנק של חלק מהכוחות, הרי שיש בכך סכנה רבה. את עלולה ליפול ממדרגתך למקום נמוך מהמקום בו את נמצאת היום. לכן, אני לא ממליץ לך להמשיך לצאת עם החברה. בה בעת, אני מציע לך להמשיך ללמוד סוגיות הנוגעות לצניעות שלך, להעמיק את המודעות שלך ולראות איך הדברים יתפתחו.
והכל - מתוך שמחה ושאיפה לשלימות!


ברכה ואור,

שי

כתבות נוספות