שאל את הרב

לגרום צער לערבייה

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 21/10/11 00:11 כג בתשרי התשעב

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי בעבודה מישהי ערבייה , שבלשון המעטה לא חביבה על אף אחד שם.

לפי כחודש גרמתי לה לבכות כי היא אמרה לי שעשיתי משהו לא טוב בעבודה ואני אמרתי לה שזה כן טוב ושתסתכל טוב טוב שוב. היא אמרה : "לא אני לא עיוורת! הסתכלתי!!!" ואז אני אמרתי : "טוב אז כנראה שאת כן עיוורת...."..

ואז הבנתי שהיא בכתה כמה דקות (למרות שלא נראה לי שזה בוודאות רק ממה שאני אמרתי לה.. כנראה זה בגלל שכולם שם לא סובלים אותה ומה שקרה איתי היה הקש ששבר את גב הגמל... נראה לי!..)

מה אני אמורה לעשות? ביקשתי מהאחראית לומר לה שאני מצטערת , לא התכוונתי ובטח שלא חשבתי שהיא תבכה... אין מצב שאני אלך לומר לה סליחה כי אני לא סובלת אותה ומבחינתי שתלך לחפש לה עבודה במקום אחר. הכי טוב לא בישראל. לא ממש הפריע לי שהיא בכתה אלא פשוט אף פעם לא בכה בגללי מישהו וזה היה קצת לא נעי

מה לפי ההלכה עליי לעשות??

תודה!

תשובה

חד משמעית- להתנצל!!!
אינך צריכה להיות חברה שלה, אבל אם פגעת בה, עד כדי בכי, (אולי הקש...) את קודם כל חייבת להתנצל.
תביני, זה שפגעת בה, זה קודם כל בעיה שלך, לא שלה. את היית לא מספיק רגישה, ואת צריכה לנקות את עצמך!(אחרת חוסר הרגישות יתפרץ גם כלפי אנשים אחרים, עד שתתקני זאת.) חוץ מזה, גם גוי אסור לצער, ובודאי לא כאשר היא עובדת איתך, ויש לכל מערכת יחסים כזו השפעה על היחס שלה ליהודים, האם אנחנו באמת שונים מהם ומיוחדים בכך שד' בחר בנו, או שח"ו אין הבדל.
יש לך הזדמנות לקדש שם שמים.

כתבות נוספות