שאל את הרב

לבישת מכנסיים ביום יום

חדשות כיפה הרב דוד סתיו 15/12/01 15:39 ל בכסלו התשסב

שאלה

לרב שלום,

בתור בחורה דתיה שמשתדלת להקפיד על ההלכה, אני מתקשה להבין וליישם את עניין לבישת מכנסיים לנשים.

כיום, כשיש מכנסיים המיוחדות לנשים (לא לבוש גבר) והן צנועות לעיתים אפילו יותר מחצאית.

ומקובל יותר לראות נשים דתיות המקפידות על ההלכה לובשות מכנסיים. הייתי רוצה לדעת את עומק הרעיון של ההלכה של איסור לבישת מכנסים ביום יום (אם יש בכלל איסור מוחלט כזה), ואם אין מקום לשינוי בימינו?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

למיכל שלום,

כבר התייחסתי בעבר לנושא זה, אוסיף רק מילים מספר. את צודקת בכותבך שיש חצאיות הצנועות פחות ממכנסיים, ואכן הן אסורות בלבוש לא פחות ממכנסיים ואף יותר, וכבר כתב על-כך הגר"ע יוסף שיש עדיפות למכנסיים על פני חצאיות מסוימות.

אולם, הנושא שלפנינו אינו יחסי, אלא אמיתי ועומד בפני עצמו. בדרך כלל ההלכה מתנגדת ללבישת בגדים המבליטים את איברי הגוף השונים, ולכן נהגו נשות ישראל במשך הדורות שלא ללבוש מכנסיים. גם במקום שהמכנסיים עונים על פרמטרים אלו של צניעות, יש מקום לענ"ד להחמיר בעניין כדי להיות חלק מאותה חברה המבקשת לומר אני שייכת לאלה העושות דבר ה', ואיני מתביישת בכך.

בברכה, הרב דוד סתיו

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות