שאל את הרב

לא יודעת מה ואיך לעשות..

חדשות כיפה הרב שי פירון 09/01/08 21:48 ב בשבט התשסח

שאלה

כבוד הרב,

שלחתי את השאלה הזאת כבר,

אבל לא קיבלתי תשובה..

וזה ממש חשוב לי!

אז אני מעתיקה שוב את השאלה, תודה מראש.

השתניתי, אני יודעת ..

אני כבר לא מה שהייתי פעם, החצאית התארכה, החולצה גם, כבר אין מחשוף, ובנים? - כבר לא מעניינים אותי בכלל.

לפני חצי שנה בערך התחלתי לשמור נגיעה, זה הביא רק טוב לחיי , באמת..

לפני לא הרבה זמן נחשפתי לבעיה בכלל עם קשר עם בנים, אפילו קשר ידידות לכאורה פשוט. זה קשה לי מאוד, אני חיה בישוב מעורב, בקשר עם בנים בשבט וביישוב וגם מחוצה לו.. באמת קשה..

אבל יותר קשה לי עם החברות שלי,

ניסיתי לדבר לא פעם עם חברה או כמה בקשר לבעיה שנכנסים אליה ברגע שמתחילים להיות בקשר חברות עם בן, ובמיוחד עם נגיעות.. אבל הן לא מבינות, ואני מרגישה שהן חושבות שאני מנסה לשכנע אותן להתנתק מהכול, להתחזק וזהו.. לנתק קשר עם החבר, החברים, הידידים, הכל..

וזה כ"כ לא ככה! אני ממש עושה את זה בשבילן, כי אחרי שעברתי את כל זה- אני באמת מבינה למה זה פשוט ל-א נכון להיכנס לשטויות האלה!

בקיצור השאלה שלי-

מה לעשות? איך להמשיך מפה?

האם עליי להתנתק מהחברות האלה ולנסות להתחבר עם קבוצת בנות שמתאימות לדרך החדשה שלי?

האם עליי כן לנסות לשכנע אותן שכך זאת הדרך הנכונה?

אני מבולבלת כ"כ :\

לילה טוב וחודש טוב!

תשובה

ב"ה


שלום לך


שתי שיטות להשפעה. האחת, נוגעת במישרין בסוגיה הכואבת והשניה בונה מערכת יחסים טובה, כללית, בנושאים אחרים, כשממנה צומחת השפעה, סמויה, עדינה, על שאר תחומי החיים.
אני לא ממליץ לך לפעול בדרך הראשונה. לא קבלת מינוי להפריש את חברותייך, מיידית, מכל איסור. להתנתק מהן -אם הן לא משפיעות עלייך לרעה - ממש לא נכון.
תהיי חברה טובה, תשפיעי חסד ואור. הראי להן שתחזקותך לא הופכת אותך לפרושה מן החיים, אלא להפך, בטבעיות את מצליחה לשלב בין הקפדה יתירה במצוות לבין אהבת הזולת ומעורבות חברתית פעילה אך חיובית.
כך, תגיעי רחוק.
כשמתחילים להקפיד על שמירת נגיעה, חלק מההקפדה - צריך לבוא לידי ביטוי שבכך שלא עוסקים ועסוקים בכך כל הזמן. יש כאלה, ששומרים נגיעה אך כל הזמן עסוקים בנגיעה, והרהורי עבירה קשים מעבירה.
הצלחת?! הפנמת?! נהדר! לכי קדימה ועסקי בתחומים אחרים.


בהצלחה,


שי

כתבות נוספות