שאל את הרב

כמה שאלות..

חדשות כיפה הרב מיכאל ברום 15/06/04 03:15 כו בסיון התשסד

שאלה

ב"ה

ראשית כל רציתי להודות למפעל היפה הזה ועל המאמץ של כל הרבנים..

כמה דברים העסיקו אותי לאחרונה והחלטתי לרכז את שאלותי במכתב אחד.

1- קראתי תשובות רבות של רבנים באתר בקשר לענייני זוגיות ונורא קשה לי על כך שרבנים מיעצים לזוגות שאינם מכירים האם כדי להמשיך בקשר או לנתקו מפני שיהיה ארוך מדי..בקיצור, אם בן ובת צעירים מדוע יש בעיה שיצאו מספר שנים תוך שמירה על כללי ההלכה..[אני מכירה אנשים שעשו זאת ], פה נראה שקשר מעל לשנה הינו פסול..

2- שנית כל אני מודעת לכך שהזיווג הוא משמים ועל כן ברצוני לשאול:יצא לי להכיר בחור לפני כ-3 שנים ומאז פגשתיו מספר פעמים..אני מאוהבת בו קשות[אם אפשר לקרוא לזה כך]..אני פשוט חושבת עליו כל הזמן.. האם כדי לנסות ליזום קשר או לחכות שהזיווג יעשה מעצמו[או לא יעשה מעצמו]?

3- גילתי שאחי גולש באתרים לא ראויים ואני ממש מתביישת לדבר איתו..האם יש עם זה בעיה הלכתית או שזה רק בעיה ערכית מוסרית?

תשובה

שלום רב:
א. מאחר ואנחנו לא ממציאים את הגלגל עלייך לדעת שהמבנה הנפשי של בני אדם אינו משתנה מאז בריאת העולם ולכן תקפים דברי חז"ל האומרים שאין אפטרופוס לעריות ע"פ ההלכה אין מקום לקשר סתמי בין בחור לבחורה, אלא אם כן מדובר בתהליך של היכרות לצורך נישואין, ב. אם אכן בדקת אחרי הבחור והבירורים העלו שהוא באמת מתאים לך כדאי להיעזר בצד שלישי ולהתחיל להפגש עם הבחור לצורך היכרות לשם נישואין, ג. יש איסור הלכתי חמור לראות דברים שאינם צנועים ולכן הגלישה באתרים אלו אסורה לחלוטין מבחינה הלכתית, יש למצוא בדרכי נועם את ההזדמנות המתאימה להסביר זאת לאחיך היקר.
בכבוד רב: מיכאל ברום.

כתבות נוספות