שאל את הרב

כיצד לבחון את מידת אמונתי ולהגיע להכרעות בחיים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/11/01 07:14 יא בכסלו התשסב

שאלה

אני נמצאת כעת בפרשת דרכים משמעותית, ואני צריכה למצוא את הדרך המתאימה לי. אני חושבת שהבסיס לכל הבעיה הוא- מידת אמונתי בקב"ה, ואם אדע את הבסיס אדע במה לבחור.

אך אינני יודעת היכן אני עומדת.

כיצד אני יכולה לבחון את מידת אמונתי, את עצמי, ולהגיע למסקנה באיזו דרך לבחור?

תשובה

שלום לך,
מידת האמונה הינה דבר שהולך ונבנה, הולך ומתעצב. כולנו נמצאים בכל שלב של החיים במבחנים ממינים שונים, בהם אנו נדרשים להכרעות חשובות, או להתמודדות עם מצבים מורכבים.
אכן יש חשיבות שאדם יבחן את עצמו מידי פעם - היכן הוא עומד ביחס לקב"ה במידת האמונה, עד כמה הוא חש ומאמין שישנה יד עליונה המנווטת את כל המציאות. אך עלייך לדעת - שהקב"ה נתן לנו כלים כיצד להכריע, כיצד לקבל החלטות בחיים. ולאחר שאנו משתמשים בכלים אלו מתוך ידיעה - ומתוך ענוה אמיתית, שהחכמה להכריע בצורה הנכונה והמתאימה לנו ביותר, היא בסופו של דבר רק מהקב"ה, הרי שה' בעזרנו.
כשאדם נמצא בצומת דרכים ורוצה להכריע, ראשית עליו להתפלל למי שהחכמה שלו, שיתן את החכמה להכריע בדרך הטובה ביותר. ואז עליו להשתמש בכלים שהקב"ה מעמיד לרשותינו כדי להכריע.
כלים אלו הם מחשבה וניתוח, התייעצות וכדו'. אחרי כל זה, כשמגיעים להחלטה, צריך לבטוח בקב"ה שזו ההחלטה המתאימה והאמיתית.
תמיד יש לאדם פקפוקים, התלבטויות וכו'. אלו מבחני אמונה לגיטימיים שאדם חווה אותם, ואין הם מראים על חסרון אלא על ניסיון.

מכל האמור, על פי דעתי, התפללי לקב"ה בכוונה מעומק בלב שידריך אותך בחכמתו הגדולה להגיע להכרעות האמיתיות. אחר כך שבי ונתחי את המציאות שלפנייך - יתכן שהתייעצות עם אנשים בעלי ניסיון רב משלך יוכל לעזור לך, ואחר כך הכריעי באומץ ובענווה.
יהי ה' בעזרך
יהודה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות