שאל את הרב

כיסוי ראש לנשים רווקות בזמן תפילה

חדשות כיפה הרב אריה שטרן 03/10/13 19:53 כט בתשרי התשעד

שאלה

שלום רב,

בילקוט יוסף, הלכות תפילה, סימן צא, סעיף ח', כתוב:

"נערות רווקות שהולכות בלי כיסוי ראש אף ברשות הרבים, ונוהגות להתפלל ולברך בלי כיסוי ראש, וכן מנהגן גם בבית הספר החרדי ''בית יעקב'', אף על פי שאין למחות בידן, שיש להן על מה שיסמוכו, מכל מקום לכתחלה יש להורות להן לכסות ראשן בעת שמברכות ומתפללות, ובעת שלומדות תנ''ך בהזכרת שם ה'. ולכן חובה קדושה על ראשי ומנהלי בית הספר בית יעקב ושאר בתי הספר החרדים לדבר ה', לעמוד על המשמר ולהורות לתלמידות לכסות את ראשן בעת שמברכות ומתפללות ולומדות תנ''ך. ובמיוחד יש להקפיד על כך בשעת התפלה, ודברי חכמים בנחת נשמעים, כדי שימצאו אוזן קשבת לדבריהם. וישאו ברכה מאת ה'."

אני נערה רווקה שהולכת עם מעין סרט על הראש, לא עם כיסוי ראש מלא, כדי שהשיער שלי יהיה מכוסה בשעת ברכה ותפילה. העניין הוא שאני למעשה מברכת לאורך כל היום - לפני ואחרי אוכל, ברכת אשר יצא וכו', ולכן אני כבר משאירה את הסרט על הראש לאורך היום. בשבת לתפילות בבית הכנסת אני הולכת עם סרט רחב יותר.

כל מי שסביבי, גם בבית הכנסת, מעיר לי שרווקות לא צריכות לכסות את ראשן. רציתי לדעת - האם יש איזוהי בעיה עם כך שאני מכסה את הראש בשעת תפילה וכשאני מברכת? והאם יש בעיה שאני משאירה את הסרט על הראש גם בין לבין הברכות?

תודה רבה,

רעות

תשובה

לשואלת: שלום,
אין לנו אלא לשבח אותך על מנהגך ובוודאי שאין שום מניעה בלבישת סרט כזה על הראש ועם זאת תשתדלי שלא לומר דבר שלילי על הבנות שאינן מקפידות בעניין זה.
בברכה
הרב אריה שטרן
ראש מכון הלכה ברורה

כתבות נוספות