שאל את הרב

כיסוי ראש לכלה

חדשות כיפה הרב שי פירון 26/08/02 19:22 יח באלול התשסב

שאלה

ברצוני לשאול על כיסוי ראש לכלה עם יציאתה מהחופה. לדעת כולם (אשכנז, ספרד) עם צאתה מהחופה או מחדר הייחוד נשבים בני הזוג לנשואים. במגזר המכונה "דתי לאומי" נהוג שכלה יוצאת מהחופה ו\או מחדר הייחוד גלויית ראש. כיצד ולמה??? הרי מדאורייתא אשה נשואה חייבת לכסות את ראשה בציבור, הלא כן? אם כן אז מדוע הציבור הנ"ל מפר חיוב זה??? האם יש לכך תירוץ הלכתי, או שמא הדבר הנהוג אסור ע"פ ההלכה, ואם ך שאלתי מתבטלת. אשמח אם תוכל לציין מקורות שבהם אוכל לעיין להבנה מעמיקה יותר של הנושא, על-כל-פנים - תודה!

תשובה

ב"ה


שלומות,


ברמה ההלכתית הפשוטה אכן סברת הרב עובדיה יוסף היא שנשים ספרדיות צריכות לילך בכיסוי ראש לאחר חדר היחוד. בדבר המקורות בעניין זה כדאי לעיין בסוף הספר של הרב אלינסון`הצנע לכת` תשובה בענין. ברם הספרדים לא נהגו יחוד מיד לאחר החופה ולכן אין הכלה חייבת בכיסוי ראש לאחר שבע ברכות של החופה. זוהי עמדתו של הרב עובדיה! אבל, בכל אופן הרב חיים דוד הלוי מלמד זכות על הנשים האשכנזיות ומתיר משום שחדר היחוד אינו ביתו ממש. לצורך הרחבה עייני בשו"ת עשה לך רב ח``ד.
וכן, רבים מהפוסקים האשכנזים לא נהגון לחייב נשים אשכנזיות בכיסוי ראש. אשר על כן, אין לראות במי שלא הולכת בכיסוי ראש כמי שנוהגת שלא על פי ההלכה.
ובכלל, צריך להזהר "שלא להוציא לעז על הראשונים" שהרי רבים וצנועים נשאו כך ואין לראות בכך פריצה של ההלכה. אני לא בטוח שבכגון זה יש לומר שהמחמיר תבוא עליו ברכה.


בברכה,

שי

כתבות נוספות