שאל את הרב

כיוון הלב ועבודת השם יתברך בחג החירות

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 04/04/12 18:26 יב בניסן התשעב

שאלה

שלום הרב ארז,

ריח חומריי הניקוי לא מש מידי ואני טרודה ועמוסה עוד בנקיונות ומתחים סביב ולקראת הפסח הבא עלינו לטובה.

שמי שחר- אני חוזרת בתושבה בשנה האחרונה וזה לי הפסח הראשון שבעז"ה הולך להיות כשר בחיי.

אני מכשירה את בית הוריי, אביא לעצמי כלים נפרדים לליל הסדר המשפחתי ואעבור לאחד דתי בהמשך הערב וכו. המון למידה הלכתית והליכה על חוטים דקים של כבוד ואהבת משפחתי היקרה לבין ההלכה, המצוות- כמו בכל השנה- רק עכשיו בביג טיים כנראה, רק כמו שפסח יכול לעשות.

אז בין כל העבודה הקשה והניסיון לצאת נחמדה מכל הכיוונים (שהרי משפחית היקרה עוזרת לי עד מאוד בכל מיני פרטים קטנים שמאוד(!!!) לא מענינים אותם), והרדיפה אחרי זה שיהיה לי פסח כשר במידה כל שהיא לפחות..ו עוד בעיות רגילות של חוזרים בתשובה מבית חילוני למהדרין שאולי אתה מכיר.

איפה הלב שלי?

איפה השיחה הערה שלי עם השם יתברך?

את הכל אופף מתח וכיווץ לפניי החג מלא הדינים והקשה הזה..

אני לומדת במדרשה חסידית.. הכל למדתי לעשות מאהבה ובשמחה ולקראת הפסח הזה פתאום נפלו עליי כל המקררים, הארונות, השטיחים, הקשרים המשפחתיים- ואיפה עבודת השם שלי? האם די בכך? לא מוכנה. זה לא מספיק לי. אני צריכה קשר חיייי! אז חוץ מ:השם יתברך-תן שזה יעבור בשלום ובטוב- הכל כאן הריי למענך- ועוד מעין רצון המום להשליך הכל על השם יתברך- אין כלום בליבי, הכל ריק.. רגלי רצות לעשות מצוות וליבי תקוע מאוחר מדשדש באפלה..

כל השנה אני לומדת חסידות בדבקות עכשיו אני יושבת עם נתיבות החסידות לפסח ולא מצליחה אפילו לקרוא מילה..

מה המשמעות הרוחנית של פסח עבורי? מה זה יציאת מצריים שלי? אין לי מושג וכל החוץ אינו מוסיף ליכולת שלי לחקור ולפעול..

אולי תורה מליקוטיי מוהרן-פשוטה

אולי כלי מן התורה שלך,

לפסח שבלב ?

במחילה על המגילה ובתודה גדולה ופשוטה (גם על כתבייך והאור שאתה מפיץ),פסח שבלב שמח וכשר,

שחר.

תשובה

שחר יקרה,
אני מקנא בך על הזכות לעשות פסח כשר פעם ראשונה בחיים. גם מי שחזר בתשובה עלול להתרגל עם השנים לקיום מצוות ולא לחוש את הראשוניות וההתחדשות שבקיום המצוות.

איפה הלב שלך? הלב שלך לגמרי במקום. את לא צריכה לקבל לב מבחוץ. את פשוט צריכה להזכיר לעצמך מה את בעצם עושה. את לא סתם מנקה ומתאמצת וקונה וטורחת. את עושה את כל זה רק משום שכך מבקש ממך לעשות מי שברא אותך. גם ללא לימוד מעמיק במהות הפסח. גם ללא תפילות מעומק הלב, עצם ההבנה שאת סוף סוף יהודיה - זאת הכוונה הכי פשוטה והכי עמוקה. חזרת הבייתה לאבא. עוד מעט את יוצאת ממצרים עם כל עם ישראל. יש יותר עבודת השם מזה? השם נמצא בפרטים הכי קטנים של החיים. לא רק בספרי הקודש או בבית הכנסת.

המחשבה שהשם נמצא רק במקום שמרגישים התעלות, רק כשמגיעים לאיזו תובנה, רק כשנדמה לנו שעשינו דברים גדולים ומהותיים. המחשבה הזאת בעצמה היא מצרים. וממצרים הזו את יוצאת עכשיו. אשרייך.

אני מצרף לך קישור למאמר שלי על יציאת מצרים. מקווה שיביא לך חיזוק ותועלת.
פסח כשר ושמח
ארז

http://www.levhadvarim.com/index.php?option=com_content

כתבות נוספות