שאל את הרב

כיבוד הורים ,עד מתי?

חדשות כיפה הרב מיכאל ברום 16/06/04 16:36 כז בסיון התשסד

שאלה

יש לי 3 שאלות...

1) אני מכיר הרבה מכרים בהם הילד (כיתה ח-ט') רוצה ללמוד במקום לימודים מסוים וההורים רוצים שהילד ילמד במקום אחר האם הילד חייב להקשיב להורים וללמוד איפה שהם רוצים???

2)בעניין תפילה: הרבה פעמים קורה לי שאני לא מתפלל מנחה בישיבה ואז אני מגיע הביתה..

ואני רוצה להתפלל אבל מחכה למניין שהוא יותר מאוחר ואז לפעמים עובר הזמן בלי שאני שם לב ואני מפספס בכלל את תפילת מנחה אז השאלה שלי מה עדיף:

א) להתפלל לא במנין אבל 100% להתפלל

או

ב) לחכות למניין ואז לא בטוח שאני בכלל יתפלל..

שאלה אחרונה... אבא שלי בבית כנסת יושב בקצה השורה ואני יושב לידו ... עכשיו אם אני מגיע אחריו לתפילה אני צריך חהיכנס למושב דרכו או לעשות סיבוב ולעבור דרך הרבה אנשים אחרים..

או בקיצור למי להפריע לאבא שלי או לאנשים אחרים..??

בתודה מראש אליאב בר אילן....

תשובה

שלום רב:
א. ע"פ ההלכה מצד כיבוד אב ואם, אם אדם רוצה ללמוד תורה במקום מסויים הרי יש באפשרותו לעשות כך גם אם למרות שההורים רוצים מקום אחר, אע"פ כן כדאי מאוד להקשיב היטב לדבריהם ולהתחשב מאחר והם הרבה יותר מנוסים ומבינים, ואם אכן נדמה לילד שההורים שוגים בדבר כדאי מאוד להתיעץ עם רב פוסק הלכה. ב. התפילה במניין היא הכרחית וחשובה ביותר ולכן כדאי שתמצא את הדרך הבטוחה להזכיר לעצמך להתפלל במניין בכל מחיר. ג. השאלה יפה וטובה, הפתרון הפשוט לבוא לתפילה בזמן בכך למנוע את הבעיה אבל בדיעבד יתכן ואנשים מסביב יבואו לידי כעס מאחר ולא יבינו למה צריך להקים עשרה אנשים במקום איש אחד אבל יחד עם זאת כדאי אולי לדבר עם האבא על העניין הזה ולבקש את הבנתו לדבר.
בכבוד רב: הרב ברום

כתבות נוספות