שאל את הרב

יש בעיה שמורה בת תלמד בתיכון בנים?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 04/12/02 15:18 כט בכסלו התשסג

שאלה

שלום וברכה לרב

האם יש למורה (אישה) בעיה ללמד כתת בנים בכלל

וחטיבת בניים ותיכון בפרט?

אם יוכל הרב לפרט כפי הצורך על הבעייתיות והפתרון.

בתודה וברכה

כרמלה

תשובה

ב"ה


ברכה ושלום.

אומר רק באופן כללי כי כל מקרה נדון לגופו ויש לשקול רווח מול הפסד ואלטרנטיבות נוספות.

אין ספק שאין זו מן הצניעות שתעמוד מורה לפני כ 30-40 בנים צעירים מחטיבת ביניים ותיכון ו- 80 זוגות עיניים ינעצו בה וימדדו את גופה בעיניהם מכף רגל ועד ראש , ולא ימלט שהמורה בלהט דיבורה ומסירותה למקצוע ההוראה תניע את ידיה וגופה באופן שהדבר עלול להתפרש כהופעה לא צנועה ומי יכול לערוב מכל מחשבה והרהור של כל תלמיד . אבל יחד עם זאת כמו שאמרתי כל מקרה צריך לדון לגופו אופי הלבוש והנושא הנלמד ונחיצות הצורך .
[צריך לחתור לשנות את המצב הקיים בכמה מקומות ולהציב מורה בן לבנים ומורה בת לבנות זה הטוב ביותר והראוי ביותר והחינוכי ביותר והמתאים ביותר והנכון ביותר.] וגם מהצד החינוכי .יותר טוב ובריא לבן להזדהות עם מורה בן ואולי אף ללמוד ממנו כדמות בעל הליכות בכל עניניו "מגבר לגבר" אז הקבלה תהיה טובה יותר וכן לבת יותר קל להזדהות ולקבל ממורה בת מאשר ממורה בן.

וכן הדבר גם בסניפי בני עקיבא- ההשפעה החינוכית של מדריך בן על כניכים בנים היא אדירה וכן הפוך ואם יש קבוצה מעורבת או מדריך לבנות או מדריכה לבנים ההשפעה היא נמוכה יחסית ולא ממצה את היכולות והכוחות שקיימות בקבוצה כי בחינוך הבלתי פורמאלי יש דרכים להשפיע יותר מאשר בפורמאלי.

ומי שיכול לעזור ולשנות ואפילו לסייע תבוא עליו ברכות טוב והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר.




בברכה,


עוזיאל



.

כתבות נוספות