שאל את הרב

ישעיהו ליבוביץ' ונכדו שמגן על רוצחי יהודים - 6

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/10/02 22:30 כה בתשרי התשסג

שאלה

לכבוד הרב,

הראשון באוקטובר למניינם

דבריו של ישעיהו ליבוביץ' בנוגע לחיילי צה"ל ודעותיו הפוליטיות לא מעניינות אותי, וגם אם כן, לכל אחד יש פליטות פה שלא היו צריך להאמר, וגם לגדולים ממנו.

איך הסקת שלפי מכתבי לא הכרתיו ?! אני יודע היטב את דעותיו ואת דעותיהם של התוקפים אותו, וכפי שנאמר באבות:"מכל מלמדי השכלתי", ותדע, שאני מכיר גם המון רבנים ציוניים, שנחשבים למנהיגי התנועה כיום, שמלאים בגאווה ועדיין הולכים אחריהם בעיניים עצומות.

ואולי דעותיו בנוגע ליהדות ולרצון ה' הם הנכונות, התחייבות ללא תנאים, דעותיו על העקידה, התפילות, המצוות המעשיות, והאמונה האמיתית - קבלת עול מלכות שמיים ללא תנאים והבטחות הן הן הכי שכנעו אותי להאמין יותר ולהיות דבק יותר, ולא הבטחות על בניין הארץ, עולם הבא, ומוסר וערכים אמורים למשוך את האדם לאמונה ולקב"ה.

דעותיו בענייני קדושה הם לא המשך ישיר של הפילוסופים הנוצריים, אלא של גדול האמונה בדורות האחרונים רבי שמחה מאיר הכהן מדווינסק, שגם טען שאין קדושה בנברא, בחפץ, בבנין, בבני אדם. ליבוביץ' לא היה זורק אותי ממדרגות בית מדרשו על אמירה "דבר בתורתו של גדול דור וצדיק אמיתי אחר" משום שכך הוא ציין במילותיו שלו באחד ממכתביו שקראתי.

וכבוד הרב, עם יד על הלב, "ראשית צמיחת גאולתנו", לא אני הפכתי לסיסמא, לא אני אשר כבר הוציא את כל המשמעות האדירה והפך את המשפט ללא יותר מסלוגן של יהודים שלוקחים יוזמה, וחושבים שהם עושים את דבר התורה, מצויידים במיטב הנשק האמריקאי, ורוצחים ילדים קטנים ונשים בהריון, אבל הכל נעשה כשר כי זה תחת הסיסמאות אשר נתמכות ב"תורה", יהודים שכבר איבדו מזמן את החוש למה שביאליק הביע במילי "נקמת דם ילד קטן", יהודים אשר משווים כיבושים ונצחונות צבאיים להילה משיחית, שמה שבעצם דומה לנצחונות של עם\מלך אשר-"לא סר מכל חטאות ירבעם בן נבט שהחטיא את ישראל" אבל-"השיב את גבול ישראל מחמת עד ים הערבה". עיוורון דתי זה גורם ל"ראשית צמיחת גאולתנו" ול"א"י השלמה" להשמע כסיסמאות וכסלוגנים גרידא !

ההבטחה של ה' לאבות בעניין לרשת את הארץ ובוא המשיח הם בעינם (למרות שזכות אבות תמה בזמן בית שני), אבל לא בזמן הזה, ואסור אפילו להאריך ע"פ הרמב"ם בעניינים כאלה של משיח, גאולה ותחיית המתים ! ובעניין כיבוש יהושע, על זה אמר הנביא:"ותבואו ותטמאו את ארצי ונחלתי

תשובה

בס"ד

קרא את תוצאות חינוכו של המחנך המהולל ישעיהו ליבוביץ. במיוחד אצל נכדו העו"ד סרבן הגיוס שמוכן שאחרים ימותו להגן על חייו אבל הוא לא מוכן ח"ו להגן על חיי אחרים!!

העיקר שהוא מוכן ברצון להתגייס להגן על רוצחי יהודים.

----------
קרא דיווח מהעיתונות:

"מהומה פרצה אתמול במהלך משפטו של ראש התנזים ביו"ש, מרואן ברגותי, הנאשם ברצח עשרות ישראלים,

מיד לאחר כניסתו לאולם פרץ באולם עימות בין בני המשפחות השכולות ומאבטחי בית המשפט. ברגותי הוצא מן האולם למשך מספר דקות עד שנרגעו הרוחות.

שמאי לייבוביץ', סניגורו של מרואן ברגותי, הישווה את ברגותי למשה רבנו. עו"ד לייבוביץ אמר שמשה רבנו, כמו מרשו, נלחם בשלטון מדכא ואכזרי ואף פירט את המקרה בו הרג משה איש מצרי, שהיכה איש עברי. על כך העיר השופט צבי גורפינקל, כי משה הרג רק את המצרי שהיכה ולא את אשתו וילדיו ואת חבריו של אותו מצרי.

במשך דקות ארוכות סיפר לייבוביץ את סיפור יציאת מצרים, כשמדי פעם הוא מנסה להשוות את המצב אז להיום ולעשות אנלוגיה לעם הפלשתיני ולברגותי. בין היתר אמר לייבוביץ, כי גם משה רבנו נרדף ע"י המצרים ולא נשפט במצרים, כי לא היתה למצרים סמכות לשפוט אותו בתור כובש. על כך הגיב השופט, כי משה רבנו לא בא לבית משפט וטען טענות, אלא פשוט ברח.

כשטען לייבוביץ, שבסופו של דבר, נתנו המצרים לבני ישראל חרות, הזכירו לו באולם, שהמצרים רדפו אחרי בני ישראל גם במדבר. בסופו של דבר איבד השופט את סבלנותו והעיר בציניות: "מה זה שעת סיפור? אני עדיין לא מבין את הקשר בין משה רבנו לסמכות בית המשפט בישראל לשפוט את ברגותי ולא שמעתי שום טיעונים משפטיים".

עוד אמר השופט, כי למעט התועלת שברגותי ואחרים, שלא קראו את ספר שמות, יכירו אותו, הרי שאין כאן כל טיעון משפטי לעניינו של דבר.

עו"ד לייבוביץ לא התייאש והמשיך, כאשר הוציא ספר שכתב סבו, פרופ' ישעיהו לייבוביץ, וציטט ממנו מובאות על זכותו של עם להתנגד לכיבוש. השופט עצר את שטף דבריו של לייבוביץ ואמר לו, כי עם כל הכבוד לסבו, שהיה איש רוח מוערך מאד עד לתקופה שלפני האחרונה, עדיין אין מדובר בסמכות משפטית, שאפשר להסתמך עליה והוסיף, כי "סבך גם כינה את חיילי צה"ל יודו-נאצים".

-------


לדיבורים הללו של ליבוביץ יש נזק בחיים.

ברגותי הזה רצח והרג ישראלים ובניהם חברים שלי. אבא ואמא וילד קטן נרצחו על ידו!!!

והמשוגע הזה משווה אותו למשה רבינו.

ממש כמו שדתן ואבירם השוו את עבודת הפרך במצרים ל"ארץ זבת חלב ודבש".

לדבריו יש נזק עצום!!
משלמים על זה בחיים של אנשים!!

הוא מחליש את חיילי צהל!
הוא מחזק את הרוצחים!
הוא מחזק את תומכיהם בעולם!

לכן "דבריו של ישעיהו ליבוביץ' בנוגע לחיילי צה"ל ודעותיו הפוליטיות מאוד מעניינות אותי"

כל שאר השטויות שהוא כותב על תורה ומוסר לא חשובות בעיני אפילו לא כקליפת השום.

בדיוק כמו שלא אלמד תורה מדתן ואבירם - כך לא אלמד תורה מליבוביץ!!


--------
לשאר השאלות אתיחס בתשובה הבאה. אני לא רוצה לעמעם את העיקר שכתוב לעיל בפרטים חשובים כשלעצמם. אבל העיקר הוא לראות מה יצא מהתורה המופלאה שלו.

כתבות נוספות