שאל את הרב

יצר הרע של בנות

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 09/12/02 23:13 ד בטבת התשסג

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב .

בד"כ מייחסים יותר לבנים את ההתמודדות עם עניין היצר. אני מרגישה בעניין הזה שאצלי וכן אצל עוד בנות עולות הרבה פעמים מחשבות לא צנועות וכל מיני דמיונות ותיאורים שאולי לא נופלים מאלו של הבנים...

אין לי בעיה שיאמרו שלבנים יש יצר חזק יותר אבל אני מרגישה שבכך "מזלזלים" אולי בעבירות שבנות יכולות להגיע אליהן כי פוטרים אותן בטענה שזה בטח לא רציני וסתם רגש...

בקיצור אתה לא יכול לדעת אם מה שעובר בראש של בת זה חמור פחות מבנים! ואם כן אז מהו ההבדל??

א"כ הייתי שמחה לשמוע התייחסות של הרב לעניין. וגם :

א. מה לעשות ע"מ להמנע מכך ובעצם לרצות להמנע מכך! כי לפעמים אני חושבת שזה בסדר גמור לחשוב את זה ולדמיין כך ועליי להפסיק להלחם עם עצמי ולהצטער, וכן לא להפסיק לראות תוכניות טלויזיה שמראות זאת- כי- א.זו אומנות ודבר יפה כל עניין המין, ולמה לא לראות? וב. הרי בסופו של דבר באמת אעשה זאת כשאהיה נשואה!

ג. האם זהו עניין של גיל ככל שהבת גדולה יותר זה חזק יותר?

תודה רבה

(אין לי דוא"ל אשמח אם הרב יענה באתר)

תשובה

בס"ד

לכולם יש יצר. אם לא היה להם יצרים הם לא היו יוצרים כלום. השאלה היא אם בונים משהו חיובי עם היצרים הללו או הורסים את עצמינו ו\או את האחרים.

בודאי שיש לבנות יצרים. יצרים חזקים לפי מידת הצורך שלהם לבנות בית ועולם. יש להם יצר שיכול להיות טוב או רע. לפי איך שהן מנווטות אותו.

יש הבדל בעוצמה בין יצר של אדם אחד לאדם אחר. יש הבדל בעוצמת היצר באותו אדם בין יום אחד ליום אחר. יש הבדל אם זה לפני האוכל או אחריו. יש הבדל בין אנשים במהירות שבה יצרם מתעורר. העיקר שיש הבדל גדול בין מי ששולט על יצרו לבין מי שיצרו שולט עליו. בכל האמור לעיל אין שום הבדל בין בנים לבנות.

ההבדל הגדול הוא בכך שאצל הבנים ה"יצריות" היא יותר חזקה בתחילה. כי הם בדרך כלל מיועדים לחזר אחרי בת זוגם. היצר של הנשים מתעורר אחרי שמעוררים אותו. כשהוא מתעורר - הוא לא פחות חזק משל בנים.

יש הבדל בין עוצמת היצר של רוב הבנים לעוצמתו אצל רוב הבנות. בשביל להבין את זה לא צריך להיות בן דוקא או בת די להתבונן בעולם ולראות. בגמרא (מסכת כתובות דף סד/ב) מובא על זה דבר מעניין: "אמר ליה ר' חייא בר יוסף לשמואל מה בין מורד למורדת? אמר ליה: צא ולמד משוק של זונות - מי שוכר את מי?"

זאת אומרת שכל מה שאת מכירה בעצמך מהיצרים שפועלים בתוכך זו עוצמה אחת. העוצמה של היצרים אצל הבנים היא יותר. קשה להעריך בכמה פעמים היא כפולה, אבל בד"כ היא חזקה הרבה יותר.

העובדה שיש יצרים יותר גדולים לבנים לא מתירה לך לזלזל מאומה ב"יצריות" שלך או של בנות אחרות.

ועוד - המצב הכי מסוכן הוא כשאת רואה שאת נסחפת אחרי ה"יצריות", זה כמו להחליק בכביש. את מאבדת שליטה ויכולה להתנגש. זה "מסוכן". את צריכה להיות זו שמכוונת אותה ולא להפך.

אחרי ההקדמה הזו אנסה לענות על שאלותיך.

א- את בודאי צריכה לשלוט על המחשבות ולא לתת להן לגלוש בלי בקרה. אם לא תשלטי עליהן - לא תוכלי להתפלל. להתקדש. להיות עם ה'. וראי באתר זה תשובות של שליטה במחשבות.

ב- רוב תוכניות הטלויזיה הן של "מין גס" או של "מין מוסווה". במסווה של "אהבה טהורה" הם מראים את היופי של ה,,,,,"בגידה". אלה הנושאים המובילים ברוב "סרטי האהבה" וה"טלנובלות" וה"סדרות" הנראות בטלויזיה. אע"פ שזו נראית קביעה חמורה - זו העובדה!!

לראות תוכניות כאלה זה לקלקל את צורת החשיבה שלנו.
מי שאומר "זה רק סרט" כאילו אומר לא הזקתי ופגעתי במקום חשוב.
זה פוגע "רק בראש שלי"
או "רק בשכל שלי"
או "רק ברצון שלי"
או "רק בדמיון שלי".

ברור שזו הפגיעה החמורה ביותר שאפשר לפגוע באדם. זה מה שקורה לאדם כשהוא צופה בתוכניות טלויזיה.

מסקנה - בירחי מהם כמו מאש!!

האיסור "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם" הנאמר כל יום בקריאת שמע כמה וכמה פעמים - הוא שווה בדיוק לבנות כמו לבנים.

וכי בנות לא צריכות לחזק את האמונה שלהן?
וכי בנות לא צריכות לחזק את האמון שלהן?
האם הן לא צריכות לבנות את האהבה שלהן לאלוקים או לבני זוגם?
האם הן לא צריכות לבנות את האהבה שלהן לבניהם או למשפחתם?

ומה שאומרים "זו אומנות"!!
דעי לך כי זאת "מכבסת מילים".

אפשר להכשיר כל תועבה וכל זילות במילים "אומנות" אשה נשואה יכולה לבגוד ממש בבעלה בעת הסרטת הסרט - כי "זה רק סרט". חבר יכול להרביץ לחברו או לירוק לו בפנים "כי זו רק הצגה". איפה החיים האמתיים?

כל הצופה בסרטי טלויזיה או וידאו מסוימים מכניס "נשים בלי לבוש" לבית ואפילו לחדר שינה ולתוך הראש שלו או של אשתו. ולמה זה מותר? כי זה "רק בטלויזיה"!!

אחר כך הוא מתפלא למה הוא לא מצליח לאהוב את אשתו באמת??!!

את מבינה את נוראות הענין. אני ממש מתבייש לכתוב את מה שכתבתי באתר אינטרנט אבל זו המציאות האמיתית. ורק "מכבסים" אותה ואומרים "זו רק אומנות".

כשמוחמד ברקה נציג חדש או רע"ם קילל בכנסת במילים הכי גסות שיש הוא אמר - "זו אומנות" וכולם שתקו. הוא היה "חכם" - הוא ניצל את החולשה של האנשים והשתמש בה נגדם.

אנחנו צריכים להיות צמודה לאמת ולא ל"מכבסת המילים".

לגבי מה ששאלת הרי אני אעשה זאת בנישואים שלי.

נכון ולא נכון.

דעי לך שיש הבדל שמים וארץ בין מה שאת רואה בטלויזיה לבין מה שיהיה לך - אם ירצה ה' - בביתך.
בבית שלך זה יהיה בקדושה ובאהבה אמיתית. ומה שאת ראית בטלויזיה זה בטומאה ובלי שום אהבה.

משל למה הדבר דומה לאדם שבוגד באשתו או לאשה שבוגדת בבעלה. ואומרת מה זה משנה? עם בעלי זה "מין" ואם הגבר הזר זה גם "מין". מה זה משנה?

באמת מבחוץ זה נראה כמעט אותו דבר. אבל באמת אין שום השוואה.

זה בגידה וזה חיים.
זה באהבה וזה בתאוה.
זה טמא וזה טהור.
זה באמונה וזה בבגידה.
מזה באה שמחה ומזה באה עצבות.

כל צפיה של עכשיו מקלקלת את האפשרות לחיות עם ה"אהבה" באופן הטהור שלה. אם את תתרגלי ל"טומאה" יהיה לך יותר ויותר קשה לפרוש אחר כך.
הפסיקי עם זה כמה שיותר מהר.

ג- ככל שתגדלי יותר - היצר מתחזק. יחד עם זה - מתחזקים הכוחות השולטים ביצר.
"כל הגדול מחבירו - יצרו גדול ממנו".


אני רוצה לברך אותך על האומץ להציג את הבעיה הזו ולהתמודד איתה.

בהצלחה.

כתבות נוספות