שאלה
בס"ד
שאלה ממש דחופה!
מדוע מזכירים כ"כ הרבה פעמים בכ"כ הרבה מקומות את יציאת מצרים?לא מצאתי תשובה על זה באתר...
תודה רבה מראש ושבת שלום!
תשובה
עיין ספר הכוזריבתחילתו מאמר א', מאות י' ואילך בעניין משל מלך הודו ויציאת מצרים.
בגדול בלי העניין של יציאת מצריים לא היינו חייבים בכלום בקשר שלנו לקב"ה. כי זה שהוא ברא את העולם, הוא מבחינתנו כמו שיש מלך בהודו שמספרים עליו סיפורים. וכלן בחבר לא עונה כמו שאר הדתות שאנוט מאמינים בק-ל שברא העולם, אלא דווקא בזה שהוציאנו ממצרים. זה שהוא שמר עלינו והציל אותנו, והתגלה לנו בסיני ונתן לנו את התורה, זה הדבר היחיד שמחייב אותנו . בלא זה לא היינו מרגישים שום תחושתמחוייבות כלפיו, וכן לא היינו יודעים כלל מה הוא מצפה מאיתנו. ולכן יצאת מצרים היא הבסיס לכל היהדות ומכאן החשיבות של הזכרתה , והיותה נימוק להרבה מהמצוות.