שאל את הרב

ימות המשיח

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/05/04 17:14 י בסיון התשסד

שאלה

בשבת, באמצע לימוד למדריכים (שאנחנו מקיימים כל שבת) הזכירו כאילו בדרך אגב, שהמשיח קרוב. אתה מכיר את הסיפור על הרב מרדכי אליהו? אני אספר בקצרה, לפני שהבבא סאלי נפטר הוא קרא לרב מרדכי אליהו, ואחרי עיקובים רבים (תקל באוטובוס וכו'...) הבבא סאלי אמר לו שלא ידאג הוא לא ימות עד שהוא יראה אותו. בקיצור, הרב הגיע אליו והוא הביא לו גביע, גלימה לבנה (שהוא שמר למשיח) חלק מהזקן שלו (שלפחות חלק ממנו יגיע למשיח) ושעון, שכאשר הוא יגיע לשתיים עשרה,הוא ידע שהמשיח יגיע. והבבא סאלי אמר לרב שהוא יזכה לראות את המשיח!

המון שנים השעון הראה על חמישה לשתיים עשרה, ולפני שבוע ביום שישי (שבוע לפני שבועות) השעון עבר לדקה לשתיים עשרה.........

זאת אומרת שכבר שומעים את פעמוני מרכבתו......

אחרי הסיפור יצאתי מאושרת, אבל באמת!

ואז דיברתי עם חברתי, והיא הסתכלה עליי ואמרה לי שהיא בכלל לא מצפה למשיח!

אחרי שיחה מרובה, באמת קלטתי את הרעיון הכללי, והתחלתי לחשוב, למה בכלל אני רוצה לראות אותו?

אולי הכל ישתנה? ובכלל האם תהיה תחיית המתים יחד עם בואו?

בדוגרי, עוד לא סידרתי לי את המחשבות בראש, אבל זה מציק לי אז אולי אתה תוכל בבקשה להסביר לי, או לנסות להסביר, מה באמת יקרה?

אולי השאלות שלי נדושות, וכבר כ"כ הרבה פעמים ניסו לשאול אותם, אבל לי כרגע ממש הן מציקות.

ואם באמת זה טוב שהמשיח יבוא, אז איך מביאים אותו?

אם תוכל, ולו רק לנסות לענות לי על השאלה, אודה לך מקרב לב

(אין לי מושג אם השאלה באמת מתאימה לך, או למשהו אחר, אז אם כן תוכל להתייעץ עבורי, כי באמת זה מציק לי)

בתודה מראש..............

תשובה

שלום וברכה
אנחנו מצפים למשיח בשל החתירה המתמדת שלנו לדמותו המלאה של העולם. אנו רוצים לראות עולם מתוקן, בו דברים מתנהלים בצדק ובחסד וברחמים, בדרכה של תורה ובהופעה המלאה של מלכות ישראל.

אנחנו לא יודעים מה יקרה, כמו שלעולם אין אנו יודעים מה יקרה במצב של שלמות. אנחנו יודעים שזה טוב ונכון, ומדובר בעולם שהוא ממלא את ייעודו בצורה המלאה, אולם עד שהדבר יבוא אין אנו יודעים בדיוק מה יהיה. הדבר דומה לכל מצב בו אדם נוסע למקום מסוים שהוא יודע הוא יפה מאוד ומשמעותי מאוד, אולם אין הוא יכול לדעת בדיוק איך זה נראה עד שזה ממש יהיה.

הנביאים לימדו אותנו כי הבאת הגאולה נעשית על ידי חתירה מתמדת לעולם טוב יותר ומתוקן יותר. יש גם גאולה ניסית, אולם על זה לא אנחנו אחראים. אנחנו אחראיים על הכנתנו לקראת הגאולה, כדי שכשהיא תבוא אנחנו נוכל לעמוד באור הגדול של הופעתה.

כל טוב

כתבות נוספות