שאל את הרב

יחס הרבנים באולפנות

חדשות כיפה הרב שי פירון 03/11/01 14:30 יז בחשון התשסב

שאלה

שלום רב! אני לומדת באולפנה בצפון הארץ. בתחילת שנת הלימודים רב האולפנה כינס את השכבה שלנו (שישית) לשיחת פתיחה והנושא העיקרי שעליו דיבר היא כמה שחשוב לו ליצור קשר עם בנות האולפנה ונבוא ונפנה ונשאל. והוא באמת גרם לי ולבנות השכבה לחשוב שכשיש בעיה או אפילו סתם כשמתחשק הוא תמיד שם למרות שהוא נורא עסוק ולמצוא שניה איתו זה כמעט בלתי אפשרי... לפני חודש עלתה לי שאלה שנורא הציקה לי ובלי לחשוב פעמיים היה לי ברור שאפנה אליו ובאמת כך עשיתי ולתדהמתי "זכיתי" לתגובה שלא ציפיתי אליה. יותר נכון לומר-התעלמות... הרגשתי נורא מוזר שמצד אחד הוא טוען שהוא כאן ושיחה שלימה הוא "ביזבז" על נושא זה ובפועל הוא לא מיישם את דבריו. האם לא אכפת לו מה הוא גרם לי לחשוב? מצפה לתגובה שלך.... חיה.

תשובה

ב"ה

חיה,
שלומות!

כמה פעמים יצא לי כראש אולפנא להבטיח שאנקוט בצעד מסויים, ואכן נהגתי כך ביחס לעשרות ואולי מאות בנות. אבל...ביום ההוא, המיוחד, שבו לא היה לי מצב רוח בשל אירוע אישי, או לחילופין הייתי עסוק או כל סיבה (מוצדקת או לא מוצדקת)אחרת, ובדיוק באותו יום את או חברתך הייתן זקוקות לעצה.
מבחינתכן, איכזבתי, לא עמדתי בדיבורי, או לחילופין - יש פער בין מה שאני אומר לבין מה שאני עושה.
לכן, בראשית דברי אני מציע לך לדון את הרב לכף זכות. אם מערכת היחסים מאפשרת, פני אליו וספרי לו על תחושותייך ואם את מתביישת, פני אליו - בעדינות - בכתב, רצוי שלא בעילום שם. אין לי ספק שרק כך תוכלי לראות אם טעית או חלילה, מה שלא נראה לי סביר, צדקת!
להת'

שי

כתבות נוספות