שאל את הרב

יחסי אישות

חדשות כיפה רבני מעייני הישועה 31/12/13 18:16 כח בטבת התשעד

שאלה

בס"ד

שלום הרב,

אני ואשתי נשואים מזה 5 שנים. ב"ה הורים לילדים.

בתקופה האחרונה נראה כי אשתי פחות חפצה בקיום יחסי אישות, יש לה פחות חשק, כרגע זה כנראה מפני שאשתי בהריון, אך באופן כללי לאשתי יש הרבה פחות צורך ממני,

אצלי, ישנה הרגשה חזקה מאד של תיסכול וחוסר אונים בשל כך. ההרגשה היא שגם כשאשתי "מסכימה", אז היא "מסכימה" וזה לא בא מתוך רצון/משיכה פנימית.

ההשלכה החיצונית עליי הינה רצון חזק הרבה יותר ליחסי אישות, ופעם הראשונה מאז הנישואים שלנו אני ממש מרגיש פחד קל שמא אני אפול חס ושלום בשמירת העיניים [ומשם הדרך קצרה.. כמובן.].

אציין כי הקשר ביננו מצוין, ואנו מדברים על הנושא ומחפשים למצוא פתרון שיתאים לשנינו,

אשמח לקבל הדרכה בנושא.

תשובה

שלום,

שאלה נכבדה שאלת, קצת קשה להקיפה במסגרת זאת. אנסה לתת לך כמה כיוונים התחלתיים:

א) קודם כל, אתם מתמודדים עם בעיה נורמטיבית לחלוטין. טבע ההתעוררות המינית של האיש והאשה שונים לחלוטין. אצל האיש זה תמידי יותר, אצל האשה מחזורי. אצל האיש הגוף מסוגל להתעורר לבד, ואצל האשה ההתעוררות הגופנית היא רק השלכה של ההתעוררות והקרבה הנפשית. האיש יכול לבוא ליחסי אישות גם כשהוא טרוד בדברים אחרים, האשה צריכה לרוקן את מחשבתה מכל טרדות היום יום. תיאור זה קצת סכמטי, אך הוא נכון במקרים רבים מאוד.

ב) ממילא, ברור שלאשתך קשה הרבה יותר להתעורר, זה צריך להיעשות בזמן הנכון, במקום הנכון, באופן הנכון ובקצב הנכון.
בזמן הנכון: בימים הסמוכים לטבילה. בזמן היריון כדאי לפעול על פי דפוס דומה- זמן שביחד ואז ריווח של מספר ימים. ועוד, אחרי מנוחה טובה לגוף ולנפש.
באופן הנכון: א. לאחר שהיה לה זמן להשתחרר מלחצים ודברים העוברים עליה. ב. לאחר שישבתם ושוחחתם, יצרתם קשר נפשי איכותי בזמן אמת, ללא מתחים ביניכם, ללא סחיבת מתחים שלה עם אנשים אחרים.
בקצב הנכון: שיחה, מגע, ליטוף. לאט. הצרכים של הגבר בפירוש לא צריכים לקבוע את הקצב.
במקום הנכון: רצוי להשקיע באוירה מיוחדת, ולא בין הבגדים הזרוקים והצעצועים המפוזרים בחדר המבולגן.
קיצורו של דבר, אצל האשה יחסי האישות הם רק תוצאה של תהליך משמעותי אמיתי עם עצמה וביניכם ולא משהו שעומד לעצמו.

ג)תשקיעו בדברים האלה. תעוררו את השגרה הרדומה. חמש שנים החזקתם מכוח ההתלהבות של ההתחלה. מעכשיו זה לא יקרה לבד. תשקיעו בדיבור ביניכם. תשקיעו בזמן איכות שלכם. זה חשוב יותר מעוד שעת עבודה. לא מספיק שהקשר טוב, צריך באופן יזום ללבות מחדש את האהבה. אם צריך, תביאו בייביסיטר כדי שיהיה לה/לכם זמן איכותי לצאת לטיול/בילוי קצר/ארוך לפני.

זה בתור התחלה. תחפשו גם ספרות טובה בנושא. קשה לי לקלוע לטעמכם, אך יש את החוברת בסוף הספר "איש אשה" של הרב קנוהל, יש ספר "לדעת לאהוב" של אברהם קטן, ויש דברים נוספים.

בהצלחה!

כתבות נוספות