שאל את הרב

יחסים עם החמות

חדשות כיפה הרב דוד לוי 27/03/09 13:05 ב בניסן התשסט

שאלה

,ס"ד

שלום וברכה

ברצוני לשאול שאלה שאני לא בטוחה שהתשובה עליה היא חד משמעית .כשהתחתנתי לפני שש שנים היו לי יחסים נורמלים וסבירים עם חמותי , על אף שאף פעם לא "שידרנו על אותו גל" במשך הזמן היא התחילה לזלזל , לא להתיחס, ולהפלות אותנו. לחמותי שלושה בנים ואני נשואה לבכור שלה שהוא גם כבד שמיעה .יש לנו שני בנים מקסימים וילדים ברוך ה' טובים. אנחנו גרים באשקלון וחמותי במושב ליד נתיבות . את שני הילדים שלה היא מזמינה לשבת כל שבת ואילו אותנו פעמיים בשנה. בפעם האחרונה שהיינו אצלה לפני חצי שנה בדיוק חמותי הלבינה את פני ברבים , דבר שמעולם לא עשו לי , ביישה אותי ליד ילדי בעלי גיסי ואישתו וחמי. אני אספתי את ילדי ומכיוון שזה היא בשבת הלכתי לגיסי ואשתו שגרים ליד .מיותר לציין שנפגעתי עד עמקי נשמתי.תמיד החוסר איכפתיות שלה היא גורם לי למריבות עם בעלי וגם אחרי העלבון הזה התווכחנו הרבה ואני מרגישה שאין לי כוחות להתעסק עם זה כבר. כעת לא ראיתי אותה כבר חצי שנה והם גם לא ביקרו את ילדי, על אף שהיו חגים ימי הולדת של הילדים ושל בעלי ועוד.

ההתלבטות שלי היא מה לעשות במידה והיא תרצה לבוא או נפגש באירוע מסוים האם להגיד לה שלום האם ללבן את העיניינים או לא . מבחינתי אני מעדיפה לשמור ממנה מרחק לאחר שהתגלה פרצופה האמיתי . מה כדאי לעשות????

תשובה


שלום וברכה וברכת ה' במעונכם ובמשפחתכם,

היחסים עם חמותך הם מפורשים בהלכה וצריכים להיות יחסי כבוד ממך כלפיה. אנו מחויבים בכיבוד הורים כלפי הורי בן הזוג שלנו.
אין אנו שופטים אותם, לא מחלקים להם ציונים ובודאי לא מחנכים אותם.
במכתבך את שופטת אותם בכך שאת מסתכלת כמה ואת מי הם מזמינים, כמה ואת מי הם מבקרים, את ענישה אותם בהסתלקותך, את מחליטה מה פרצופם האמיתי וגם רוצה אולי לחנך אותם בכך שתלבני איתם את הדברים.

יחד עם זאת אינך חייבת לספוג עלבונות את לא צריכה להסכים שיבישו אותך את בודאי צודקת שאת מעדיפה לשמור ממנה מרחק
לכן -
אם תפגשו, בכל מפגש שהוא גם משפחתי וגם מקרי, חובתך ללכת ולהגיד לה שלום ולדרוש בשלומה ללא שום קשר למה שקרה.
את צריכה כמי שחייבת בכבודה, להתקשר אליה לעיתים לברך אותה. [במקרה שלך נראה לי להתקשר אליה לברך אותה בחג שמח, להקפיד שלא לגלוש בשיחה לא למה שקרה ולא לקשרים בינהם. אם השיחה תעבור בשלום תשתדלי להתקשר אליה פעם בחודש, אם השיחה תהיה טעונה תתקשרי אליה פעם ב 3 חודשים.]
אל תלבני איתה שום דבר תמחלי לה בליבך ולא יותר. תזכרי שהיא הביאה לעולם וגידלה את בעלך היקד עד חתונתכם, בזכותה לך יש משפחה וילדים וזו סיבה עיקרית לחיובך בכבודם.

כל הקשר שלך עם בעלך צריך להיות מנוטרל מהסיבוך הזה.
למותר לציין שלא כדאי להתארח אצלם בשלב זה למרות הצער שלו.
בברכת חג שמח
דוד לוי
09-8987548

כתבות נוספות