שאלה
שלום,
יש לי מספר שאלות בעניין חרקים:
1. לגבי פפריקה -הבנתי שאם יש גושים צריך לפורר אותם,ולבדוק שאין תולעת לבנה. שאלתי באיזה גודל התולעים? (הלבנות,ובאיזה גודל החרקים השחורים) האם יש צורך בזכוכית מגדלת?
2.אני שומרת את התבלינים במקפיא,האם מספיק לבדוק בפעם הראשונה, או שבכל שימוש יש לבדוק? השאלה היא לגבי אורגנו טחון,פפריקה,טימין,כמון וכו'?
3. שימורי פטריות-האם שימורי פטריות של שופרסל בהכשר חתם סופר ב"ב נקיים בחרקים?
4.לגבי חציל,כשפורסים לטבעות במקרים רבים יש קצת חורים בבשר הירק,האם מדובר בנגיעות?
5. האם יש לבדוק שקית של ? (של אסם) קוסקוס
6.האם מותר לאכול גרנולה שהוכנה מקוואקר (באיכות טובה) ללא בדיקה?
תודה רבה רבה!!
תשובה
שלום וברכה,
1.בערך בגודל של גרגיר שומשום.
2. כן.
3.נא עייני- http://www.kosharot.co.il/food_shop.asp
4.אם אין חורים מבחוץ כלפי פנים אז זה לא נגיעות.
5.הנגיעות בקוסקוס אינסטנט אינה מצויה. ובכל אופן תסתכלי במים כשאת שופכת את השקית לסיר.
6. כדאי מאד לברור אותו- http://www.kosharot.co.il/show_hadracha.asp?id=55348