שאל את הרב

חינוך ילדים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/09/04 22:02 ח בתשרי התשסה

שאלה

כבוד הרב

אנחנו משפחה דתית לאומית .בתנו הבכירה למדה לאחר התיכון

במדרשה ואחרי כן שרתה בצבא.בננו השני למד בישיבות חיכוניות והתגיס לצבא במסגרת ישיבתית אך נטש את המסלול ופנה לקצונה.בתנו סימה תיכון דתי ועושה השנה שרות לאומי במסגרת"שלומית". בננו הצעיר לומד בתיכון דתי בכתה ט

רוב המשפחה המורחבת הינם דתים ושומרי מסורת.

לצערנו,שלושת ילדינו הגדולים הגיעו למסקנה שאינם רוצים להמשיך במסורת המשפחתית והחליטו להיות חילונים ואנו חוששים שבננו הצעיר יאמץ את דרכם.אנו אוהבים את ילדינו ומכבדים את בחירתם והם ממשיכים לכבד אותנו.איןלנו ציפיות לקבל תשובה באינטרנט, אך נשמח אם הרב יוכל ליעץ לנו כיצד לנהוג.

שנה טובה וגמר חתימה טובה

תשובה

שלום וברכה
שאלה זו היא מורכבת וארוכה, ובוודאי שהמדיה של האינטרנט אינה מתאימה לכך.
אני יכול רק לומר שני עקרונות:
א. ראשית – לגבי הגדולים. עיקר התנהגותכם כלפיהם צריכה לעודד אותם לא להחליט החלטות דראמטיות. פעמים רבות נטישת הנאמנות למצוות מקבלת תפנית בשעה שהם רוצים להקים את ביתם, והם מבקשים לשוב אל העוגן המשפחתי המהותי של המשפחה היהודית. על כן, טוב יהיה אם לא תבקרו את העובדה שחלק מהדברים הם כן עושים, אם תסתכלו בעין טובה על היותם אנשים ישרים ומצפוניים, ואם הם יהיו חלק מהשמחות המשפחתיות. הם יודעים את צערכם ואת העובדה שאינכם שמחים בבחירתם, ואין צורך לחדש להם ידיעה זו כל פעם, כי אם ליצור להם מרחב בו הם יוכלו לבחון מחדש את החלטתם.
ב. לגבי הצעיר – במציאות זו הדרך הטובה ביותר היא האמת. הוא חייב לקלוט את האווירה האמיתית, לאמור: הוא יודע שהגדולים נטשו, והוא יודע שהדבר מאוד כואב להורים, והוא יודע כי בסופו של דבר הבחירה תהיה בידו, והוא צריך לקלוט מכם את האווירה כי הדבר הנכון הוא לבחור בדרכה של האמונה, והבחירה הזו מוטלת על כתפיו. אם האווירה תהיה מחבקת, ויחד עם זאת מושכת לכיוון האמוני והדתי, ומעודדת התקדמות בתחום זה, כמו גם תנועת נוער דתית וכדו' – הדבר יתמוך בהחלטתו להמשיך בדרככם.

כל טוב וגמר טוב

כתבות נוספות