שאל את הרב

חזרה בתשובה

חדשות כיפה רבני מעייני הישועה 09/12/13 01:49 ו בטבת התשעד

שאלה

שלום,

שמי חני, חיילת משוחררת.

חשוב לי לציין כי מעולם לא הייתי באתר זה, ואני מקווה שאוכל להעביר את שאלתי בצורה הטובה ביותר.

אני מגיעה מבית מסורתי- שומרי שבת, מקפידים על כשרות.

אחי התאום- חוזר בתשובה בשנים האחרונות, וניתן להגדירו כחרדי (לדעתי מתון, הוא התגייס לצבא), עם השנים הוא מתחזק יותר ויותר-החל לשמור נגיעה, ושואף ללמוד בישיבת "חזון עובדיה" לאחר שחרורו מצה"ל.

שאלתי-

בתקופה האחרונה אני מוצאת את עצמי נמשכת לזרם הדתיים הלאומיים (העובדה שהם ליברלים, הדעות שלהם), אני חושבת שאני רוצה לחזור בתשובה (אך מתונה- אני כן מעוניינת ללמוד תואר אקדמי בעתיד,לעבוד וכו').

כל החברות שלי הן חילוניות גמורות (מלבד 2-שהן מקפידות לשמור שבת), כפי שכבר ציינתי יש לי אח חוזר בתשובה.

אני מרגישה מבולבלת ולא יודעת מאיפה להתחיל-

מצד אחד- אני מוקפת בחברה חילונית, מצד שני-אחי התאום הוא חרדי, ולא פעם שמעתי אותו יוצא כנגד הדתיים הלאומיים באמרות כאלה ואחרות,ומצד שלישי- הוריי הם מסורתיים.

אני כאילו במערבולת- מסורתיים,חרדיים,חילוניים, ואני בכלל מוצאת את עצמי מתאהבת לאט בזרם הדתיים הלאומיים.

אך מרגיש לי כאילו אני צריכה להיוולד למשפחה כזו,להיות בסביבה של דתיים לאומיים, כאילו אם לא הייתי באולפנה,"בני עקיבא" וכו',אני מעולם לא אוכל להשתייך "אליהם".

אני לא יודעת מאיפה להתחיל-

אני חוששת שמא זה רק הרגשה שתחלוף? עדיין לא חוויתי "הארה", מעולם לא הייתי בשיעור תורה (אני קצת סולדת מזה,כי זה מרגיש לי כמו הטפה).

אני מקווה שניסחתי את הדברים בסדר.

תשובה

שלום וברכה!
יישר כוח על הרצון לחפש את האמת ולא להיות מקובעת במוכר והבטוח בשבילך.

ביהדות ישנם זרמים שונים ואין זה אומר שהאחד אמת ואילו השני שקר, אלא שבעים פנים לתורה, וכל אחד בוחר לו את הדרך שיותר מתאימה לעולמו האישי, ושדרכה בסופו של דבר הוא מגיע לקרבת אלוקים.
נכון שלצערנו גם בזרם הדתי לאומי יש חסרונות כמו שקיימים חסרונות גם בזרמים אחרים, אך בודאי שאין זה נובע בגלל שהזרם הדתי לאומי מגדיר את עצמו ליברלי או פתוח או חפיפניק, אלא כך זו המציאות ותמיד יהיה הבדל בין המצב הרצוי למצב המצוי.

בנוגע לאפשרות לשאול שאלות ולברר את דרכך, אני ממליץ לפנות למכון אורה לנשים, שם תוכלי להיפגש עם אנשים מקסימים שיאפשרו לך להכיר את היהדות בצורה מסודרת.

בשורות טובות



אברהם קריספין
רב קהילה בישוב אדם

כתבות נוספות