שאל את הרב

חזרה בתשובה

חדשות כיפה הרב שי פירון 29/06/01 11:59 ח בתמוז התשסא

שאלה

אני חילוני, ומעגל החברים שלי כיום מורכב מאנשים דתיים יותר או פחות, אך כולם חוץ מאחד או שתיים יותר דתיים ממני. אני מאמין באלוהים, תמיד האמנתי, והאמונה שלי מתחזקת ויש לי דילמות של חזרה בתשובה. הבעיה היא שחלק מהמצוות יהיו קשות מאוד עד בלתי אפשריות בשבילי, הדוגמא הבולטת ביותר היא שמירת שבת. אני עוד מעט מתגייס, וגם כיום חלק מחברי שגויסו אני רואה רק בשבת. . . זה הזמן היחידי לבלות איתם, ושאני אתגייס, אולי אראה אותם פעם בחודש חודשיים, לשבת אחת. אם אני מחליט לחזור בתשובה, אני לא אוכל לראותם בלי לחלל שבת, וזה משהו שעוצר אותי, כי לדעתי יותר גרוע לחזור בתשובה ולחלל את השבת לבילוי עם חברים, מאשר לא לחזור בתשובה מלחתחילה. אני גם גר בבית שלא מאמינים באלוהים, וחוץ מהתגובות שאני בטוח יקבל (לא להעיף מהבית, אבל תגובות של פליאה ואכזבה די עמוקה) - גם יהיה קשה לא לחלל שבת בתוך הבית ולשמור כשרות, מכיוון שאנחנו לא בית כשר. מקווה שתוכל לעזור לי. יש לי עוד הרבה שאלות, אבל זה מספיק למכתב אחד.

תודה מראש,

אביעד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

אביעד
נעם ה' עליך.

ראשית, אני מבין לליבך בשל העובדה שחויתי אותן חוויות. אני חש שהשאלה המרכזית היא הנכונות להצב את הערכים בראש סדר העדיפויות שלך. מנסיוני, הצבת הנוחות לפני העולם הערכי מובילה גם היא לתסכול רב ולתחושה שאנו מוותרים על הדברים החשובים לנו.
שנית, אני רואה ביחס לחברים "החילוניים" דבר חשוב ואין מקום לנתק את הקשרים ןלוותר עליהם. אני חושב שיש בשורה חשובה בעובדה שאדם מקבל על עצמו חיים מלאי אמונה ובה בעת, לא מנתק את קשריו עם חבריו. כל זה נכון בשעה שאינם משפיעים עליך לרעה ולא נאמר עליהם "הרחק משכן רע".
אני מציע לך לשקול את מסגרת הגיוס שלך, שמא נכון להשקיע חצי שנה - שנה בעיצוב השקפת עולמך? הצבא, שהשירות בו הוא מצוה חשובה ושליחות, לוחץ ושוחק ויתכן ונכון לבחון את יכולתך להתמודד עם האתגרים השונים.

סוף דבר, בכוחה של אמונה חזקה בצדקת הדרך בה אתה הולך להתמודד ולהתגבר על כל הקשיים.

עלה והצלח,

שי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות