שאל את הרב

חבר, צבא, חתונה ומה שבניהם

חדשות כיפה הרב חיים רטיג 13/03/12 14:43 יט באדר התשעב

שאלה

שלום הרב,

מזה כחודשיים וחצי אני יוצאת עם בחור. אני כבר סטודנטית וגדולה מהבחור בשנתון ואילו הוא התגייס רק השבוע, אמנם להסדר, מה שאומר שזה יגמר עוד שנה ו4.. אבל בכל זאת צבא.

מתחילת הקשר היה לנו ברור שצריך לחכות עד אחרי הצבא, אני רואה חברות עם בעלים בצבא, וברור שזה לא אידיאלי לחיות חיים שכאלה שנפגשים לשבת במקרה הטוב פעם בשבועיים.מצד שני הקשר ממש מתקדם הרבה מעבר לזוגות אחרים שיוצאים חודשיים, כיון שהכרנו ע"י עבודה משותפת ולא ע"י דייט יוצא שפגשנו אחד את השני במצבים שונים ובאמת כבר ישנה היכרות עמוקה ורצון ליותר מאשר לדבר כל ערב בטלפון ולהיפגש פעם בשבוע, מעכשיו שבועיים.. לאחרונה נוסף מימד חדש לרצון להנשא- שמירת נגיעה, מאוד מאוד קשה לנו להיות ביחד, ערב הגיוס ביחד עם הפרידה והכל נפלנו.

רציתי לשאול את הרב האם לדעתו עדיף להיות נשואים בצבא או שמה למשוך את הקשר עד השחרור למרות כל הקשיים הפיזיים והנפשיים כשברור שגם בלהיות נשואים בצבא ישנם המון קשיים.

תודה רבה

תשובה

שלום רב,
התשובה אינה חד משמעית. בכל מקרה הריצה אינה טובה במקרה כזה, ושמירת הנגיעה היא פרשה בפני עצמה , כיצד להימנע מזה בהמשך.
ההכרות שלכם קצרה וגם אם נדמה לך שהקשר מתקדם מהר, הרי שהבחור עומד לפני תהליכים נפשיים גדולים וחזקים שחשוב מאוד שיעבור. תמיד בגיל צעיר יש חשש לאהבת בוסר שאינה שלמה שתתפוגג בהמשך החיים, ובמקרים רבים תוך זמן קצר. כמות הגירושין במקרים כאלו היא גדולה מאוד.
התופעה של גדולה בשנתון שרצה להינשא, מוכרת אבל גם קצת מסוכנת, אני מבין שאצלך זה לא כך והשכל מעורב, לא רק הרגש.
חשש משמירת נגיעה הוא לא סיבה לרוץ להתחתן, צריך לקבוע מסמרות ולנהוג על פי ההלכה. לא לזוז ממנה, כולל שמירה על הלכות יחוד.
הוא מתחיל טירונות ואחר כך אימון מתקדם, לאחר מכן, הוא יהיה לוחם מן המנין. תני לו להצליח במשימה הזו שהוא לקח על עצמו, זה לא מונע מלקחת בחשבון חתונה בתוך השירות הצבאי לאחר סיום פרק משמעותי, ושוב לטעמי זה מוקדם מידי להחליט.מה גם שאולי הוא ירצה לצאת לפיקוד ואז כל השיקולים ישתנו.
יש כאלו שמצליחים גם לשרת וגם להיות נשואים, אך, הרוב המוחלט לא מצליח להיות גורם חיובי בזמן השירות הצבאי. כל הדברים שכתבתי הם על פי רוב ואינם חלים על כל אחד ואחד.
הדברים שאני כותב אינם מסמרות, וכדי לקבל עצה מדויקת צריך להכיר את המציאות ואתכם. אני הייתי ממליץ לכם להתייעץ עם רב מהישיבה של הבחור.

כל טוב,
חיים רטיג, ישיבת ההסדר "בינות" רעננה.

כתבות נוספות