שאל את הרב

חברה מעורבת

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 15/12/01 12:02 ל בכסלו התשסב

שאלה

ראיתי תשובה של הרב יובל שרלו בנוגע לחברה מעורבת בה כותב הרב: "...עיקרה של עמדה (עמדתו של הרב) זו היא חתירה מתמדת, קנאית ועקשנית, לקיומה של חברה צנועה שיש בה מפגש מוגבל ביו בנים לבנות" (ציתות מדוייק מכתב ידו של הרב).

וכן כותב הרב שרלו שמה שאמר השו"ע "...מאד מאד" כוונתו לאסור קשר קשר אינטימי.

מה דעתו של הרב בעניין ?

תודה מראש מאד

נחום

תשובה

בס"ד
לנחום שלום

ברור לחלוטין שהנזק לנפש מחברה מעורבת הוא לאין ערוך יותר ויותר מהרווח שיש בה, אם בכלל.

היו אנשים חכמים בעיניהם שרצו ליצור בקיבוץ חברה חדשה ביחסים בין הבנים לבנות ונכשלו בגדול. סיבת הענין היא קוצר יכולתו של אדם לראות השפעות ארוכות טווח על נפש האדם בניסוים רוחנים כאלו.

גם הסובייטים ניסו להמציא נפש חדשה לאדם ונכשלו בגדול. כל כשלון כזה גרר אחריו הרבה מאוד קרבנות שווא שבאו על הגאוה של האדם שחושב עצמו יותר חכם מאלוקים.

כל הנסיונות האלה של חברה מעורבת יצרו עולם של נשים יותר מנוצלות, יותר מושפלות, עולם שבו הגברים מרגישים יותר קל לבגוד. שבו "מחויבות לנצח" היא בקושי שנתיים. ו"אהבת עולם" היא בקושי שנה.
אין אפשרות ליצור אהבה אמיתית שבה כל מעיניו של כל אחד מבני הזוג הוא באמת בשני בלבד.
אין אפשרות ליצור נאמנות מוחלטת שבה יש ביטחון של אחד בשני.
אין אפשרות לאשה לישון בשקט כאשר בלה במילואים, ןאין לבעל אפשרות לישון בשקט כאשר אישתו מאחרת בלילה. בקיצור יצרו חברה שבה השקט הנפשי הוא מהם והלאה בנסיון להמציא מחדש את נפש האדם. מי ישלם את מחיר הכשלונות האלה.


הדרך הנכונה לפתח חברה יותר חכמה וצודקת היא לא במרד באלוקים, לא בנסיון להתחרות איתו בדרכי חיים, הדרך הנכונה היא ללכת איתו, להמציא לחדש יחד איתו. כך יתנו לעולם חברה יותר צודקת והגונה.

כתבות נוספות