שאל את הרב

חברה חוטאת-מה לעשות?

חדשות כיפה הרב שי פירון 11/09/02 16:57 ה בתשרי התשסג

שאלה

בס"ד.

שלום,

יש לי חברה שבשנה האחרונה היא מאוד הידרדרה מבחינת צניעות (היא לא הולכת צנוע-מאוד לא צנוע!, היא לא שומרת נגיעה, וזה לא שהיא רק נותנת יד לבן או משהו דומה היא עושה הרבה מעבר)

אני יודעת שמה שאני יגיד לה בעיניין הצניעות היא תמשיך כי ככה היא אוהבת, אבל אני יודעת שבגלל מה שהיא עושה הרבה בנים מנצלים אותה, וכ"כ הרבה פעמים אני רוצה להעיר לה אבל אני פוחדת שזה יפגע בה עד שפעם אחת היא עשתה מעשה שכ"כ לא בסדר ובגללו הרבה בנים ניצלו אותה אחר כך שאני כ"כ ניפגעתי בשמה, והחלטתי שאני מעירה לה לא משנה מה יהיה! ואמרתי לה והיא אמרה לי נכון את צודקת אני יפסיק ויומיים אחרי ראיתי אותה עושה אותו דבר באתי אליה ואמרתי לה שזה לא בסדר והיא אמרה לי אותו דבר בסדר אני יפסיק ואחר כך היא המשיכה וככה זה נימשך.. אני אומרת לה עד כמה המעשה חמור והיא אומרת שאני צודקת אבל היא ממשיכה (ואני יודעת שזה לא בגלל שהיא שמה עלי פס, אלא בגלל שהיא לא שמה לב) עד שפעם אחת באתי אליה ופשוט צעקתי עליה ואמרתי לה את הדברים בצורה הכי קשה שיש וכניראה שזה מה שעשה לה את הבום, והיא הפסיקה אבל אחרי שבוע היא המשיכה שוב ואני לא יודעת מה לעשות.. לצעוק עליה שוב ויותר כואב? כדי שזה יעשה לה משהו כמו בפעם הקודמת?

(אני יודעת שהיא תיפגע מזה) או לא לעשות כלום כי אני יודעת שאם אני ידבר איתה יפה היא לא תבין?

אם אפשר להחזיר תשובה בזמו הקרוב אני אשמח כי בנתיים המצב נעשה יותר גרוע...

תודה רבה, וגמר חתימה טובה.

תשובה

שלומות,

אני מרגיש שיש לחלק את תשובתי לשניים.
במישור העקרוני קשה להוכיח. צריך לדעת להוכיח. תוכיחה היא מלאכה קשה שצריך ללמוד לעשותה ולכן לא כל אחד יכול לעשות זאת. ובכלל אהבתך לבת לא צריכה לגרום לך לתסכול. אסור לך להרגיש אחראית עליה, את לא יכולה לעשות את העבודה במקומה.
יחד עם זאת, חברתך זקוקה לחום, לתשומת לב אחרת היא לא היתה נוהגת בצורה נוראית. היא רוצה שצעירי לה. היא רוצה שתאמרי לה מה את חושבת. היא זקוקה לך.
לכן, עלייך להעניק לה תשומת לב, חום ואהבה.

וייתכן ויש לשתף גורם מבוגר שיסייע לך בעצה ובתושיה.


בברכה,

שי

כתבות נוספות