שאל את הרב

חברה ונוער מעורבים

חדשות כיפה הרב דוד לוי 24/03/09 20:52 כח באדר התשסט

שאלה

שלום רב.

ביישוב שלנו מתקיימים כל ערב שבת פגישות (ובימי החול בחופשים גם עושים מנגל) בין הנוער שלנו (מעל גיל בר מצווה). אבל פגישות אלו מעורבות בין הבנים לבין הבנות בכוונה. ורציתי לשאול האם מותר לפי ההלכה להשתתף בפגישות אלו? צריך להדגיש שאין שם השגחה של מבוגרים או מדריכים (בתנועות הנוער), כי קראתי תשובות של רבנים שונים שאמרו שאם יש השגחה שהכל בצניעות-מותר, אבל פה אין.

אשמח אם תכתוב לי מקורות לדבריך.

תודה רבה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

את שאלתך צריך להפנות לרב הישוב כי הוא יודע לרומם את הישוב מהמקום בו הוא נמצא. בכל אופן ובמקרה שאין רב לישוב -
בשולחן ערוך חלק אבן העזר סימן כא סעיף א כתוב שצריך להתרחק מנשים מאד מאד [למיטב ידעתי זה כמעט המקום היחידי בו כתוב בשו"ע מאד - פעמיים ליתר הדגשה] כמו כן ה'בית שמואל' שם מסביר מדוע דין זה.
ברור שהפעילות שאתה מתאר עם או בלי השגחת מבוגרים סותר את הכתוב בשולחן ערוך על התרחקות מאד מאד.
אני ממליץ לך לעיין שם בעצמך

המקרה היחידי בו ידוע לי שפוסק התיר פגישות של בנים ובנות ופעילות מעורבת זה שו"ת שרידי אש במקרה בו היה חשש שהיהודים יתבוללו ויתחתנו עם גויים. יתכן לומר שהוא לא היה מתיר זאת במקרה שיהודי 'רק' יתרחק מתורה ומצוות.
בברכה
דוד לוי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות