שאל את הרב

זרע לבטלה באונס

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 27/11/16 21:42 כו בחשון התשעז

שאלה

שלום ומבורך!

לגבי נושא של היצר של פגם הברית.

אין משהו שלא מתנסה בניסיון הזה...

ורצוני לדעת הכיצד אדם שחי בעולם השפל הזה או ניקרא לזה עלמה דשקרא... יכל להשיג תיקון כמו " שמירת הברית" היינו לא לפגום בכלל

או לא להגיע להרהורים שיביאו להוצאת טיפות... אם למעשה האדם הראשון גם לא עמד בניסיון ויצאו ממנו טיפות....

א. מדוע לאדם יצאו טיפות לאונסו ?

ב. למה שמשהו יצליח לבטל את היצר המיני או להכנסת לתחרות עם היצר המיני אם למעשה האדם הראשון שהוא היה הרבה יותר חזק בריא יפה מאיתנו וממנו גם יצאו טיפות? אז אם ממנו יצאו טיפות אז איך בריאה נחותה כמונות נוכל לא לפגום ?

הרי זה בלתי אפשרי... כי הברוא מכיר את אדם הראשון וכולנו היינו כלולים בו... אז מה הקטע?

נ.ב ראיתי בספרים שכתוב שרק יחידי סגולה נצלים מפגם הברית...

גם הפתרון בלשאת אישה עדיין אינו אומר שאדם הוציא תיקון מזה...

גם רבינו נחמן מעיד בספריו שיכל להיות אדם זקן כבן 80 שאינו תיקן כלום מאומה... ועדיין יכל להיות ניקרא זקן מנאף...

הכוונה מה ההגדרה תיקון לברית באמת ?

האם זה נכון?

תשובה

לשואל שלום
האיסור הוא [הוצאת] זרע לבטלה. במידה ויצא מן האדם זרע והוא לא עשה פעולה לשם כך (לא הרהר ולא חיכך) – אין איסור בדבר.
למה זה קורה?
בניגוד למפעל החלב של האישה שמייצר חלב בהתאם לצריכה, האשכים מייצרים שזרע בקצב קבוע, וכשיש עומס – הזרע יוצא. אין בכך איסור, אלא תופעה ביולוגית טבעית.
התיקון לחטא הברית הוא בצעד אחד לפני. במגע אסור באיבר, בהסתכלות אסורה ובהשפעה סביבתית.
הדבר דומה לילד שהלך לישון מאוחר ובעקבות כך לא קם לתפילה. אין לנו טענה על שלא קם, אלא על שלא הלך לישון בזמן.
הסוד הוא [לאפיין את המצבים המובילים אותנו לחטא ולנטרל אותם].
לסיום, אמליץ על הספר הנפלא: "אשיב ממצולות" מאת הרב יהושע שפירא.
בהצלחה רבה!

כתבות נוספות