שאל את הרב

זהות מינית

חדשות כיפה הרב שי פירון 07/02/02 03:35 כה בשבט התשסב

שאלה

שאלתי כבר את עמיתך הרב שמואל אליהו בקשר לפסילה שהינכם פוסלים את אלו שנמשכים לבני מינם. הוא ממש לא הצליח להבהיר לי מה פסול במשיכה הזאת. בהתחשב בזה שמי שנלחם בזה בעצם עובר על אחד מעשרת הדיברות (דבר שקר) שהרי הוא משקר לאישתו,לילדיו, לעצמו ולמשפחתו, הרי שזה גרוע הרבה יותר. הוא גם אמר שדברי רבים כנראה שיש בהם מן התבונה. בואו נזכור שדברי רבים ברוב המקרים בהיסטוריה התבררו כלא נכונים וכמסוכנים (ראה את האנטישמיות, את שנאת האדם,וכו') ובאים בעצם מבורות ומחוסר יכולת לקבל את השונה. בקשר לזה שזה לא מביא חיים? ומה עם עקרים וכאלו שלא יכולות ללדת? זהו אחוז גדול מהאוכלוסיה ואתם טוענים שכולם אשמים? האם נראה לך באמת שאלוהים היה בורא דבר כזה אם זה היה כל כך אסור? האיסור ניתן ע"י בני האדם לפני אלפי שנים ולא ע"י האל, הוא ניתן מתוך בורות וגם אתה לא יכול להוכיח אחרת. בקשר לחלל שנוצר בזוגיות הומוסקסואליות? אתה חושב שבן אדם שחי עם אישה בחיי שקר ונלחם בעצמו לא חש ריקנות? ואני שיש לי בן זוג שאני אוהב, אני לא חש ריקנות בכלל, ואני עוד מכיר המון זוגות כמונו שחיים עשרות שנים ביחד ותתפלא, לחלקם הגדול יש ילדים. אז מה לא בסדר בהומוסקסואליות חוץ מזה שזה שונה וזה לא "נורמלי" (נורמה-מה שהחברה תופסת בתור נורמלי בתקופה נתונה, הנורמה בתקופת יוון הייתה הומוסקסואליות!), אז אולי הגיע הזמן לקבל את זה שמיניות זה לא שחור ולבן (כמו כל דבר בחיים), ושיש המון דרגות שונות במשיכה, כמו כן אחת מהן היא הומוסקסואליות שאתם לא מצליחים להסביר מה פסול בה. או שכן?

תשובה

ב"ה


יניב, שלומות!

בפתח דברי אשתדל להגיב לדבריך אחד לאחד:

1. "בהתחשב בזה שמי שנלחם בזה בעצם עובר על אחד מעשרת הדיברות (דבר שקר) שהרי הוא משקר לאישתו,לילדיו, לעצמו ולמשפחתו, הרי שזה גרוע הרבה יותר."
אכן - אתה צודק. לא נכון לשקר. מי שיש לו בעיה מעין זו ילך להיוועץ במומחים, יחשף בפני אשתו וכו'. וכי לדעתך עמיתי הגאון הרב אליהו היה מציע לאדם כזה להסתיר את בעיותיו ולא להתמודד איתם?!

2"הוא גם אמר שדברי רבים כנראה שיש בהם מן התבונה. בואו נזכור שדברי רבים ברוב המקרים בהיסטוריה התבררו כלא נכונים וכמסוכנים (ראה את האנטישמיות, את שנאת האדם,וכו') ובאים בעצם מבורות ומחוסר יכולת לקבל את השונה."
יש להבחין בין רוב באידאולוגיה, ששם באמת לא תמיד הרוב צודק לבין מה שמתייחס לתכונות אנושיות בסיסיות.

3. "בקשר לזה שזה לא מביא חיים? ומה עם עקרים וכאלו שלא יכולות ללדת? זהו אחוז גדול מהאוכלוסיה ואתם טוענים שכולם אשמים?"
זה בדיוק ההבדל! עקרים לא עשו זאת מבחירה. כמה דמעות שפכו העקרים הללו על הזכות ללדת! כאן יש טשטוש, בלבול וחוסר ניצול של הכוח המרכזי שניתן לנו.

4. "האם נראה לך באמת שאלוהים היה בורא דבר כזה אם זה היה כל כך אסור?"
אתה צודק! ה' לא ברא דבר כזה! אתה מסוגל, אתה צריך להתשנות! זה הכל בבחירתך ולא בגזירת שמיים!

5. "האיסור ניתן ע"י בני האדם לפני אלפי שנים ולא ע"י האל"
זו כפירה!!!!
אולי אתה לא מסוגל להתמודד עם המצב שלך ולכן אתה מנסה לשנות את יסודות התורה למען החיים האישיים שלך!
זה לא נורמאלי כי הקב"ה ציווה לנו עולם אחר.
זה שיש הומוסקבואלים שיש להם ילדים רק מעיד על העובדה שילדים הם צורך מהותי ואותם אנשים מנסים לעקוף את הצורך הזה על ידי יצירת נתיבים מלאכותיים אחרים שאינם משתמשים בכישרון הבסיסי.
זה נראה לך נכון?

לדידי, עצם העובדה שהתורה אוסרת זאת, מספיק כדי להימנע מכך. אין לי צורך בהסברים נוספים. כשלעצמי - אני חש שאני מבין למה התורה אסרה. והערותיך - חיזקו את הכרתי השלימה בנושא זה.

בברכה,

שי

כתבות נוספות