שאל את הרב

התרת נדרים

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 08/09/04 19:01 כב באלול התשסד

שאלה

בתפילת התרת נדרים אנחנו מוסרים מודעה שכל הנדרים שנדרנו וכל הנדרים שנדור בטלים ומבוטלים. אם כן, מדוע צריכים לבטל אותם מחדש כל שנה? הרי כבר ביטלנו אותם בשנה שעברה!

תשובה

ב"ה



ברכה ושלום.


ההתרה הזו מועילה רק לגבי נדרים שאדם שכח אבל אם אדם נדר במודע הוא צריך לעשות התרת נדרים בפני שלושה.
ויש נדרים שאי אפשר להתיר ויש נדרים שצריך למצוא פתח וסדק בכדי להתיר ויש נדרים שצריך להם חרטה בכדי להתירם ולכן יש לשאול על כל נדר ונדר בפני עצמו.



בברכה,


עוזיאל

כתבות נוספות