שאל את הרב

התלבטות לגבי קשר למטרת נישואין בגיל צעיר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/06/02 17:01 ח בתמוז התשסב

שאלה

שלום לכם,

אני נמצאת כרגע בהתלבטות גדולה, ומבקשת לשמוע מה דעתכם. אני בת 17, ומכירה מישהו שגדול ממני בשלוש שנים. הוא לומד בישיבה ואני מאד מאד מעריכה אותו.

הבעיה שלי היא שהייתי רוצה להיות איתו בקשר שאח"כ יצא למטרות נישואין, אבל אני לא מעוניינת בקשר כבר בגיל הזה. אני רוצה עוד שנה או שנה וחצי כדי לגדול ולהתבגר. אבל מצד שני אני מפחדת לפספס אותו כי הוא ממש צדיק.

מה לעשות?

בתודה

אלישבע (שם בדוי)

תשובה

שלום אלישבע,
על אף תחושת המצוקה הניכרת בשאלתך, שמחתי לראות שאת מעונינת דווקא בקשר שיוכל להביא לידי נישואין – דעי, שאין זה ברור מאליו שכך יהיה, ואשרייך שכזה הוא רצונך.
בשאלתך כתבת שאת מעוניינת להתחתן בעוד שנה או שנה וחצי, שאז תהיי בוגרת ובשלה יותר, אלא שאת מפחדת לפספס אותו. זו אכן בעיה שאפילו בהלכה אנו מוצאים התייחסות אליה. על אף שאין להתחתן במהלך ימי ספירת העומר, מתירה ההלכה להתארס בימים אלו וטעם לדבר "שמא יקדמנו אחר". אנו רואים אם כן שהותרו אירוסין במהלך ימים אלו שמא יפספס החתן את כלתו.
התלבטות זו שייכת כששני הצדדים בשלים , ומה כשאין הדבר כך?
בשאלתך נתקלתי גם אני באופן אישי לפני כ–3 שנים. הציעו לי אז להכיר בחורה ובאמת היה נראה ש"יש על מה לדבר". סיפרו לי שכבר זמן חושבים להכיר לי אותה, וכבר שבעה אנשים שונים הציעו להכיר ביננו. לחצו עלי מאד להכירה ואני באמת התלבטתי מאד.
אז חשבתי שאינני בשל מספיק וכדאי לחכות. אמרו לי ש"חבל לפספס"… לאחר התלבטויות רבות הגעתי למסקנה בה הייתי רוצה לשתף גם אותך. אם אינני מרגיש בשל כעת – כך חשבתי – זה לא שייך. אם אני צריך להתחתן איתה – זה יקרה גם בעוד מספר שנים כשאהיה בשל, ואם משהו אחר "יתפוס" – אבין שכך רצה בורא עולם ולי מיועדת כלה אחרת – אולי טובה ממנה.
לפני מספר חדשים זכיתי להכנס לחופה, ואני שמח על החלטתי אז. אכן, זכיתי לאשה, שאין לי ספק שאין מתאימה ממנה. בת קול יצאה כבר ארבעים יום קודם יצירתך והחליטה מי יהיה בעלך. לכן, חכי בסבלנות עוד קצת – אין צורך לפחד שמא תפספסי – בעלך מחכה לך שתהיי בשלה יותר. אולי יהיה זה הבחור הצדיק משיעור ב', ואולי אחר, צדיק יותר – כעת איננו יודעים.
אאחל לך הצלחה בדרכך בזמן הקרוב ובמהרה תזכי לפגוש באותו אחד שמחכה לך כבר שנים רבות – ארבעים יום קודם שנוצרת – ותזכו להקים בית נאמן של צדיק וצדקת בשלים ובוגרים – בית שיאיר לכולנו.
בברכת הצלחה,
רפאל, חברים מקשיבים.

כתבות נוספות