שאל את הרב

הרצון הכל כך גדול לחיות!

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 11/09/02 18:26 ה בתשרי התשסג

שאלה

שנה טובה לרב!

יש לי שאלה שבאה דווקא מתוך אמונה!דווקא בגלל שאני בטוחה שנמצאת תשובה כל כך פשוטה לשאלה שלי אני שואלת את השאלה! ואני מקווה שתצליח בעז"ה לעזור לי לראות את התשובה בפשטות הזו.

בראש השנה ביקשנו "חיים", "וכתבנו בספר החיים"... וכו'...!

למה?

מדוע הבקשה העיקרית שלנו בר"ה ובכלל היא "חיים"!

אותי לימדו שאנו במסדרון-בעולם הזה, ומה שיהיה טוב באמת זה העולם הבא! אז למה המטרה שלנו היא לא להגיע כמה שיותר מהר לעולם הבא.

נכון שהעולם הבא זה השכר של העבודה שאנו עובדים בעולם הזה! אני לא מבקשת לרגע אחד שכר ללא עבודה! אבל מדוע איננו מבקשים מהק"בה שייתן לנו להשלים את המטרה שלנו ואת העבודה שלנו בגיל צעיר- כדיי שנוכל מהר להגיע לעולם הבא- הכל כך טוב.

ילדה שחולה שסרטן ונפטרת מוקדם- צריך לקנאות בה, לא? היא הייתה רק כמה שנים בעולם הזה וכבר היא בגן עדן וטוב לה. או ילדה שלא סבלה בכלל מסרטן ונהרגה בפיגוע -אז טוב לה עכשיו בגן עדן. בלי עבודה רבה כל כך. ברור שאנו חיים כמו שהקב"ה רוצה- ואם הוא רוצה שאני אעבוד אותו עד גיל 120 אני אעבוד אותו בעולם הזה עד גיל 120, אבל למה הבקשה שלנו היא חיים? למה אנו לא מבקשים מהקב"ה שייתן לנו חיים קצרים כאן- ואז מהר נגיע לעולם הבא? מדוע?

ומה אני הכי לא מבינה זה אם אחרי שהקב"ה נתן ועשה טובה לילדה קטנה למות בפיגוע ולהגיע מהר לעולם הבא- למה אנו כל כך עצובים? הרי כל כך טוב לה! אנחנו עד כדיי כך אגואיסטים? זה באמת רק בגלל שלנו רע שהיא חסרה? ואם אני לא מכירה אותה אני צריכה לשמוח בשבילה? אני לא מבינה. פתאום בבת אחת אני לא מבינה את כל העניין של החיים- ואני יודעת ובטוחה שיש משהו שחסר בידיעה שלי- ואני לא מבינה איך לא חשבתי על זה עד עכשיו.

באותו עניין- למה כל כך משתדלים להציל בן אדם בכל הדרכים האפשריות- בבתי חולים, מד"א וכו'.. זה מוזר לי מאותן סיבות?! למה לא נותנים לו בקלות להגיע לעולם הבא? לעולם הטוב? במיוחד אחרי שהקב"ה הראה לו שהגיע הזמןלקבל את השכר!

ואם תענה לי על הקטע שלא לכולם מגיע גן עדן- וכל בן אדם רוצה כמה שיותר שנים בשביל שיהיו לו יותר הזדמנויות לתקן את עצמו ולאגור לעצמו זכויות, אז אני מדברת על המקרים של האנשים שברור שהם צדיקים ומגיע להם עולם הבא. כמו המקרים שהבאתי מקודם.

אני יודעת שזאת נשמעת שאלה מוזרה.

אבל לא יודעת

אני פתאום מבולבלת בעניין החיי

תשובה

ב"ה.

שלום את צודקת התשובה מוא פשוטה.

אמרו חכמנו "טובה שעה של תשובה ומעשים טובים העולם הזה מכל חיי העלום הבא "

כלומר שעה אחת !!!!! של חיים כאן ,
עדיפה יותר על פני כל העול הבא.

ולכן אנחנו מבקשים חיים.
כי בכל דקת חיים אפשר לעשות המון ,
המון טוב לעצמנו,
המון טוב לאחרים,
ואין סוף של מצוות.

וזה שווה הכל.


אנא עייני בתחילת ספר" מסילת ישרים " בפתיחה,
שם יש תשובה מהי המטרה של החיים בעולם הזה.
אני חושב שזה יפתיע אותך.


בברכה,


עוזיאל

כתבות נוספות