שאלה
שלום לרב. שאלתי היא לגבי הפסק טהרה שבוצע ב-שתיים בצהרים במקום בערב לפני השקיעה. האם הוא תופס או שעלי לחכות עוד יום ולבצע ממש לפני השקיעה?
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
אם השאלה היא בדיעבד וההפסק יצא נקי אז בסדר.
ולכתחילה יש להניחו סמוך לשקיעה ולהוציאו לאחר צאת הכוכבים.
הבדיקה הזו היא אחת הבדיקות החשובות לטהרה מפני שהבדיקה הזו מוציאה מחזקת ראיית דם לחזקת נקיות .
ולכן יש להקפיד בבדיקה זו ביסודיות ובנחת (ואולי זו הסיבה שזה לא כ"כ פרקטי להניח הפסק בצהריים) ומנהג טוב הוא לרחוץ לפני כן ולהחליף את הבגדים הפנימיים. "הפסק" כולל שני שלבים הראשון הוא בדיקה פנימית והשני הוא הנחת עד (מוך דחוק) באותו מקום לפרק הזמן של לפני השקיעה עד צאת הכוכבים.
בברכה,
עוזיאל