שאל את הרב

המשך- בחירת שם לתינוק

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 18/01/11 18:01 יג בשבט התשעא

שאלה

כבוד הרב אחר הצהריים טובים,

תודה על תשובתך המפורטת בנושא השמות נועם ונאור.

בנוסף, ידוע לי שעדיף לקרוא בשם בעל 4 אותיות ומעלה.

אם ככה במקרה זה נאור עדיף על נעם?

דבר נוסף,

לא הבנתי אם כפירוש מהתנ"ך נאור הינו שם טוב או לא?

בברכה,

מירי.

תשובה

שלום מירי,

א. אינני רוצה להציע לך באיזה שם לבחור. אינני גם מומחה גדול בעניין של שמות. הנה בקשר לעניין שכתבת עליו לגבי מספר האותיות בשם, אף פעם לא שמעתי על העניין הזה. מה גם ששמי הוא דוב ואני דווקא מסתדר טוב עם שמי ברוך השם על אף שהוא שם בעל 3 אותיות - במיוחד בגלל שהוא היה שמו של הסבא שלי ז"ל. (גם אפשר לכתוב את השם "נעם" עם או בלי "ו").
ב. לגבי השם נאור - כתבתי לך בכוונה את שני הפירושים. כלומר, אם אתם תחליטו לתת לתינוק בע"ה את השם הזה חשוב לכם לדעת שהוא נאמר על ה' בכבודו ובעצמו, והוא מתאר שתי בחינות שונות השגחתו בעולם - את גבורתו הגדולה להילחם בעד עם ישראל ואת האור שהוא מאיר בו ונותן חיים לעולם.
ג. העיקר הוא שכאשר הורים נותנים שם לילדים הם נותנים לו מתנה לכל החיים. מצד זה יש להם לגשת לעניין מתוך תחושת נתינת שפע וברכה לתינוק. אם קריאת השם באה ממקום כזה בנפש בוודאי הבחירה תהיה טובה.
ועוד - ידוע שכאשר ההורים ניגשים לקריאת שם מתוך מקום בנפש הרוצה להעניק ברכה וחיים לילד שלהם, הבחירה שלהם תלווה במידה מסוימת של רוח הקודש.
אם כן מתוך זה שאתם מכירים עכשיו את המשמעויות של שתי השמות תנסו לחוש את המשמעויות האלה מבחינת האהבה וההענקה הגדולה שאתם רוצים לתת לתינוק ותראו איזה שם מתבלט יותר בנפשכם.
בברכה, דוב ברקוביץ

כתבות נוספות