שאלה
כבוד הרב,שבוע טוב!
ברצוני לשאול:
אני בחור דתי בן 21 בוגר ישיבת הסדר
יש לי חברה בת 19 ואנחנו שומרים נגיעה.
רציתי לדעת האם יש מרחק קירבה מסוים שעליי לשמור ולהקפיד ביני לבינה (לדוגמא: מקום ישיבה באוטובוס ובכלל...) אשמח מאד אם תענה על תשובתי בהקדם האפשרי תודה מראש...
ושוב שבוע טוב ושנה טובה!!!
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
נגיעה היא נגיעה בלי חכמות ובלי פילפולים.
כלומר גם בנסיעה באוטובוס או בהליכה ברחוב או בסיטואציה של ישיבה בסלון או בבית קפה או בפצריה אסור לגעת ואפילו רק בבגד.
ויש לך לדון כל מצב וכל מקום לפי עניינו ולא לפי הסנטימטרים של המרחק. וכן יש לפעול בצורה זורמת ולא בצורה מוזרה שעלולה לבייש או לגרום לגיחוך כגון לא צריך לשים מחיצה בישיבה באוטובוס אבל בהחלט יש להקפיד שבסיבובים צריך להזהר ולא "להמרח " אחד על השני בטעות וכדומה.וכן כדאי מאוד לשים לב לדיני ייחוד שהם עיקר גדול בתחום זה.
בברכה,
עוזיאל
.