שאל את הרב

הוצאת זרע לבטלה | תורה

חדשות כיפה הרב חגי לונדין 14/12/11 10:55 יח בכסלו התשעב

שאלה

שלום,

קודם כל סליחה על המילים הבוטות במעט בשאלה - אני אנסה לנסח זאת בלשון נוחה כמה שיותר..

אני נולדתי דתי - הייתי חילוני - חזרתי בתשובה חזק..

אני ממש חזק באמונה ובתורה אני אוהב ללמוד תורה ולהתפלל

ואני מאמין בבורא עולם באמונה א"ס אבל כשאני עם חברה שלי

איכשהו אנחנו מגיעים למצב שאנו עושים חטא הגורם מצידי

להוצאת זרע לבטלה....

כבר ניסיתי לשנות את זה אך בלא הצלחה.. אני לא יודע מה אפשר לעשות ..לפני כמה ימים גם יצא לי לחטוא בזה ולאחר מכן קמתי לנץ והלכתי למקווה והרגשתי טהור אך אתמול חטאתי בזה שוב..

אני מאוד מאוד רוצה לפתור את זה כי מצד אחד אני לא יכול בלי התורה כי גם שמעתי שמי שבעל קרי או מוציא שכבת זרע לא יכול לעשות בדברי תורה במשך היום והדבר הזה מסוגל להרוג אותי כי אני מאוד אוהב תורה ולא ברשותי ללכת למקווה כל פעם,

ומצד שני קשה לי שלא לחטוא בזה כשאני איתה..והיא דתיה וחוץ מהשמירת נגיעה אנחנו אפילו לומדים תורה והכל בסדר..

אנא עזור לי כמה שיותר חזק ועמוק ובסיעתא דשמיא אם תצליח לפתור לי בעיה זו... תצפה לישועות אני אתפלל לבורא עולם ויודה לו כל פעם על שפתרת לי את הבעיה, רק עזור לי..

תשובה

שלום

הבעייה שאתה מתאר הינה לצערנו נפוצה מאד כיום. אני מקדים את המשפט הזה לא כדי חלילה להקל ראש בבעייה, אבל להבין שאינך היחיד שמתמודד איתה.
בגדול, אין פתרונות קסם. מדובר כאן בהתמודדות יומיומית שבוודאי יש בה גם נפילות. יחד עם זאת לדעתי אתה צריך להסתכל על הדברים לא רק בשחור לבן; כלומר אם נפלתי פעם אחת - אז הכל לא שווה וישר להיכנס לייאוש; אלא להבין שכל יום שאתה מתגבר זהו סוג של ניצחון ויש לשמוח בו.
בוודאי גם ששום דבר לא אמור למנוע ממך להמשיך ללמוד תורה ו"אין דברי תורה מקבלים טומאה". אולי צריך לשקול להפסיק את הקשר עם הבחורה; וודאי שקשר אינטימי יכול להוביל לתקלות מעין אלו.
אני מאד ממליץ לך לקרוא את הספר של הרב יהשוע שפירא "אשיב ממצולות" שלדעתי נותן איזון נכון בהתמודדות עם הבעייה הזו.

בהצלחה חגי

כתבות נוספות