שאל את הרב

הדרכה עם בן

חדשות כיפה הרב שי פירון 14/11/01 04:45 כח בחשון התשסב

שאלה

לפני כחודשיים, הכניסו אותי להדרכה ביחד עם בן מהשבט שלי לכיתה ו' בנים. (הסניף שלנו הוא נפרד, אבל צוות ההדרכה הוא מעורב). כשנכנסו להדרכה זה היה כאילו שהכניסו את הבן הכי דוסי ואת הבת הכי דוסית בשבט ביחד. במשך החודשיים האחרונים אני רואה איזשהו שינוי בנקודת מבט שלי על בנים, שאולי זה לא היה כל כך נורא שנכנסו להדרכה יחד, אבל אני יודעת שאני לא צריכה לחשוב ככה. האם אני צריכה לצאת מההדרכה כי אני מדריכה עם בן בנים?

תשובה

ב"ה

שלום,

ברמת העקרונית כולנו שואפים להוסיף אורה ותורה כמו גם להשתדל ולהקפיד על כל עינייני ההלכה וגדרי הצניעות.
יחד עם זאת, ישנם מצבים בחיים עליהם אמרו חכמים בגמרא: "הנח להם לישראל, מוטב יהיו שוגגין ואל יהיו מזידין".
המשמעות היא שכדי לקדם את המציאות עלינו לנהוג בצעדים שמקדמים את המציאות בהנחה שבסופו של שדבר תצמח מכך תועלת גדולה.
התבוננות זו על המציאות עלולה להצמיח תפיסה של בינוניות. כאילו, אנו מקדשים את המציאות הקיימת ולא מצליחים להתרומם מעליה. והרי כל מטרתנו היא להתקדם.
לכן, התשובה לשאלתך מורכבת.
תלוי באיזה סניף מדובר, תלוי מי החניכים ומי הוריהם. מה יקרה אם תעזבי את ההדרכה? מי יבוא במקומך? למה חשוב שדווקא את תדריכי בנים? מה רמת יראת השמים של המדריך המחליף, ועוד ועוד.
ובנוגע אלייך, כל עוד את מודעת לעצמך, ובתנאי שהשבת לעצמך על השאלות שלעיל (ורצוי שתשאלי דמות משמעותית הבקיאה ומכירה אותך ואת הסניף) תוכלי להמשיך להדריך את השבט. להערכתי, העובדה שאת מודעת לעצמך, והעובדה שאת מודעת לשליחותך, תסייע לך להמשיך לתפקד כראוי תוך הקפדה על האיזונים הנכונים, אם התשובות לשאלות שהעליתי לעיל מטים את הכף לכך שעלייך להישאר בהדרכה.

בברכת הצלחה רבה בכל פועלך החינוכי,

שי

כתבות נוספות