שאל את הרב

הדרכה בעניין בן זוג

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 26/10/16 08:21 כד בתשרי התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב,

ברצוני לשאול את הרב מס׳ שאלות/הרהורים בנושא הזיווג שלי

אני בת 24 מבית מסורתי שומרת שבת וחגים

ב5 השנים האחרונות לא הצלחתי להכיר אף אדם שהתאים לי. יום אחד קראתי ברכה שמישהי רשמה שבזכות שקראה את הברכה לזיווג הגון במשך 40 יום הכירה את בעלה, ניסיתי את זה וקראתי יום יום, לאחר שבועיים הכרתי בחור מרקע דומה (יצא שבהתחלה התכתבנו לא ברצף במשך כמה חודשים ולאחר מכן נפגשנו)

והקשר בינינו התפתח יפה..

בהמשך אמי הביעה התנגדות כלפיו ולא היתה מצידה סיבה מספיק ברורה,ל אחר מכן גיליתי שגם דודות שלי לא מוכנות להכיר בו מסיבה שאיננו מאורסים עדיין ואין שום קידוש בקשר (אני באמת מבינה אבל זה גם מכורח הנסיבות מאחר ואני גרה עם אמי אצל סבא וסבתא בבית שאינו נורמטיבי. לדוג': אף פעם אף אחד לא נכנס אצלנו ולא מתארח ולא מקבלים אף אדם), כולם לוחצים עליי לסיים את הקשר בעוד שאני לא רואה סיבה מספיק מוצדקת כי הוא באמת בן אדם טוב ואני אוהבת אותו ומרגישה שיש בינינו חיבור עמוק שלא קרה עם אף אדם.

מצד שני היינו שמחים לעשות צעד לקראת אירוסים/חתונה אך לאף אחד מאיתנו אין עזרה כלכלית או תמיכה כלשהי מההורים (להפך, אני גם מכלכלת את אמי בגלל מצבה הרפואי) לפני שהכרנו התייעצתי עם רב לגבי מתי אכיר את זיווגי הוא השיב שיהיה לי קשר עם אהבה גדולה ולא ייצא מזה כלום ולאחר מכן בגיל 24 אכיר את זיווגי.

אתמול הייתי בהפרשת חלה ביקשתי זיווג הגון והרבנית אמרה לי לנתק לחלוטין קשר איתו (מבלי שאספר לה דבר).

אני מרגישה מועקה ולא יודעת לאן פניי מועדות, אשמח אם תוכל לכוון אותי..

אני מאד מכבדת את דעות הרב והרבנית שאיתם התייעצתי אך רציתי לשאול האם היית ממליץ ללכת 100% לפי מה שהרבנית אמרה או שזה גם נתון לשיקול דעתי בנושא?

תודה רבה מראש ??????

תשובה

לשואלת שלום
אוֹמַר מראש- אינני מכיר את הנפשות הפועלות, ולכן איני רואה לנכון לחרוץ את המקרה ב"כן" או "לא". ההחלטה היא שלך, מקומי הוא לעזור לך.
ישנן מספר נקודות שהעלית בשאלתך, אשתדל לגעת בכל אחת בנפרד ובכך לעזור לך לערוך סדר באתגרים השונים. התשובה הנכונה תבוא מתוכך.
א. [הסגולה בקריאת הברכה]. יודעים אנו שכל השתדלות וכל תפילה של יהודי עולה מעלה אל כסא הכבוד. יחד עם זאת, אין אנו יודעים חשבונות שמים, ואיזו השתדלות גרמה לאיזו טובה.
על כן, לדעתי לא צריך לייחס חשיבות רבה לעובדה שנפגשת עם הבחור בדיוק אחרי הברכה.
אך כפי שאת מתארת הוא מוצא חן בעיניך ובעל מידות טובות שהקשר ביניכם טוב.
ב. [התנגדות המשפחה]. הלכה פסוקה בשולחן ערוך היא שאין חובה לשמוע בקול ההורים בעניין השידוך. אך חשוב לדעת, שהוריך מכירים אותך היטב ויש מקום לצרף למערכת השיקולים את דעתם (בצורה עניינית, שאלי אותם מדוע הם חושבים שאינו מתאים לך). אך זהו ודאי אינו שיקול מכריע.
ג. [קשר זוגי למטרת חתונה]. מותר לקיים ולפתח קשר זוגי כאשר מטרת הקמת הבית ברורה לשני בני הזוג והיא העומדת לנגד עיניהם.
ד. [חיי זוגיות בצל אתגר כלכלי]. הקמת בית כשהמצב הכלכלי קשה ואינו יציב זהו אתגר לא פשוט כלל וכלל. עליכם לערוך טבלה מסודרת של הוצאות והכנסות ולבדוק באילו דברים יכולים אתם לחסוך ולצמצם כדי לאפשר חיי נישואין תקינים (מקום מגורים פחות יוקרתי / צמצום במוֹתרוֹת וכד´).
ה. לגבי [הרבנית] שהזכרת – איני מבין על סמך מה היא הורתה לך לנתק את הקשר.
לסיום, כדאי לכם (לך ולבּחוּר עימו את יוצאת) להיוועץ יחד עם אדם שלישי (שאינו בן משפחה) כגון: רב שיכיר את שניכם, או אדם מוערך על שניכם וכך לקבל הדרכה מדוייקת יותר.
ברכתי לך שהקדוש ברוך הוא יאיר את דרכך ותזכי להקים בית נאמן וכשר בישראל בעיתו ובזמנו במהרה. אמן.

כתבות נוספות