שאל את הרב

האם מותר להכנס לכנסייה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/12/02 01:10 ז בטבת התשסג

שאלה

האם מותר ליהודים להיכנס לכנסיות לפי ההלכה?

תשובה

שלום וברכה,
אין שום היתר הלכתי להכנס לכנסיות, לא לצורכי טיול ולא לצורכי לימוד. דין זה אסור כסניף של הלכות עבודה זרה, כיוון שבבתי התיפלה שלהם, הם עובדים עבודה זרה (ועל כן צריך לדון אפילו האם במקום פיקוח נפש יהיה מותר להכנס לבית עבודה זרה, שכן עבודה זרה היא אחת מהעברות שעליהם נאמר "יהרג ואל יעבור"). הרב עובדיה יוסף נתבקש, כשהיה רב במצרים, להשתתף בלוויה של אחד מראשי המדינה, שנערכה בכנסיה, ולחצו עליו מאוד, שמתוקף תפקידו ילך לכנסיה, כדי שלא לפגוע ביחסים שבין היהודים לשאר האזרחים. אך הוא סירב בנימוק שאין שום היתר להיכנס לכנסיה, וקל וחומר, לרב המייצג את דת ישראל.
האמת צריכה להיאמר, שאילו היתה בידינו האפשרות היינו צריכים לנסות להרוס את כל אותם מקומות טומאה הנמצאים בארצנו כמו שמצווה אותנו התורה: "אבד תאבדון את כל המקומות אשר עבדו שם הגוים אשר אתם יורשים אתם את אלוהיהם על ההרים הרמים ועל הגבעות ותחת כל עץ רענן: ונתצתם את מזבחתם ושברתם את מצבתם ואשריהם תשרפון באש ופסילי אלהיהם תגדעון ואבדתם את שמם מן המקום ההוא:" (דברים י"ב). ובכל מקום שהיתה כנסיה בעבר ונהרסה צריך לברך בשמחה "ברוך... שעקר עבודה זרה מארצנו".
ועל כן בודאי שאין מה לחפש שם, אנחנו לא איבדנו שום דבר אצל הנצרות. ובודאי שהדבר אסור אם גובים דמי כניסה, הממנים אחר כך את פעולות הכנסיה והמסיון.
בברכה
שמיר, חברים מקשיבים

כתבות נוספות